Hem Marknad & media La Prensa blåser liv i nedlagda Red Tee

La Prensa blåser liv i nedlagda Red Tee

0

– Vi är imponerade av tillväxten på Red Tee och tycker att det är en smart nisch med en oerhört intressant målgrupp. Tillsammans med vårt plus 50-magasin Ljuva Livet ser vi också stora möjligheter att skapa attraktiva annonspaket med en hög räckvidd mot en ekonomiskt stark målgrupp. En målgrupp som dessutom älskar att läsa tidningar, säger La Prensas VD Antonio Inestal.

– Vi är väldigt nöjda med affären. Red Tee får en fantastisk framtid i ett större företag som La Prensa, säger tidningens grundare Bonnie Geijer, som fortsätter som chefredaktör på tidningen.
La Prensa AB ger även ut tidningarna Affärsresenären, Ljuva Livet, mötestidningen Kick Off, som även ges ut i Norge, och eventmagasinet Ridå. Genom dotterbolaget Trido driver La Prensa även söktjänsterna Sverigeresor.se, Konferens.nu, Lyxresor.se och Sverigegolf.se.

Företaget har 22 anställda och har en beräknad omsättning på 22 miljoner kronor 2009.

Målgruppen för Red Tee är kvinnor som spelar golf; en utåtriktad och köpstark målgrupp. Tidningen grundades av Bonnie Geijer 2004 och har 42 000 läsare enligt Orvestos helårsmätning 2008.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

2 Kommentarer

  1. Emma

    onsdag, 7 oktober, 2009 at 07:52

    Underbart, vad glad jag blir! Jag har verkligen saknat Red Tee.

    Svara

  2. Mats

    onsdag, 7 oktober, 2009 at 22:27

    Och Emma heter egentligen något helt annat… vilket vi alla förstår..

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Gustav Anderssons nya uppdrag: »En överlevnadsfråga för svenska golfklubbar!«

Gustav Andersson har jobbat på Österlens Golfklubb i åtta år. Dessförinnan var han fem år …