Hem Marknad & media Satsning för att lyfta svensk golfturism

Satsning för att lyfta svensk golfturism

svensk flagga golf

Svenska Golfförbundet och OnTee har inlett ett samarbete som ska marknadsföra Sverige som en destination för golfturism.

I satsningen välkomnas arrangörsklubbar för proffstävlingar, Lag-SM, Europamästerskap och ANNIKA Invitational. Klubbarna har informerats om projektet under juni och flera har visat intresse för att delta.

Samarbetet inleds i samband med OnTee Grand Prix, en deltävling på Cutter&Buck Tour, och sträcker sig över minst fem år. De primära målgrupperna är Norden, Mellan- och Nordeuropa. •

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Han har skrivit en bok om det svenska golfundret

Tomas Hagfeldt, tidigare redaktör på Golf Digest, släpper sin första bok – och den handlar…