Hem Ekonomi & affärer The Bucket Pros köper utvecklingsbolag från World of Golf

The Bucket Pros köper utvecklingsbolag från World of Golf

0

The Bucket Pros förvärvar alla aktier i Inward9, World of Golfs IT-utvecklingsbolag, med dess unika Range Management-system ”SEVE”.

The Bucket Pros fortsätter resan mot att bli den ledande rangeutvecklaren i Europa, och genom SEVE RMS kommer fler golfranger runtom kontinenten erbjudas att få större kontroll och överblick över rangen än någonsin tidigare. 

SEVE RMS skapades under tidiga 2010-talet då World of Golf i Göteborg ville digitalisera sin range men hittade inte några lämpliga system på marknaden.

Det fanns olika betalningssystem, men World of Golf var ute efter att kunna erbjuda sina kunder en mer användarvänlig digital lösning samtidigt som operatören fick in värdefulla rapporter om kundbeteende.

Därför byggdes SEVE RMS från grunden. 

De senaste tre åren har The Bucket Pros haft en exklusiv ensamrätt att använda och hyra ut SEVE RMS inom Europa, och har under denna tid installerat systemet på över 50 anläggningar i Skandinavien och Spanien.

– Flertalet kunder har under kort tid mer än fördubblat sin omsättning på rangen,  säger Andreaz Lindberg, VD för The Bucket Pros i ett pressmeddelande.

– Det mest populära alternativet har varit helt nya bollmaskiner med SEVE RMS förinstallerat, men systemet går även att installera på befintliga bollmaskiner. 

– Vi har haft ett framgångsrikt samarbete med The Bucket Prosde sen aste åren och vi är nu glada att kunna överlämna stafettpinnen och låta dem vidareutveckla systemet för att kunna hjälpa fler golfanläggningar runtom Europa, säger Magnus Palm, VD och ägare till World of Golf i Göteborg. 

The Bucket Pros kommer direkt börja arbeta med att vidareutveckla systemet, med förbättringar inom funktionaliteten högst upp på agendan. Samtidigt planeras vidare utveckling inom CRM-integration, datainsamling, analys och rapportering.

– Att kunna erbjuda ett system som vi själva har full kontroll över kommer att stärka vår totala portfolio som vi erbjuder till träningsanläggningar över hela kontinenten”, säger Andreaz Lindberg.

– Tillsammans med vårt konsultprogram ’Boost Method’ kan vi nu erbjuda ett ännu starkare paket som hjälper rangeoperatörer att kraftigt öka sin omsättning samtidigt som rangegästerna får en bättre upplevelse. Vårt mål för SEVE RMS är att det ska vara det mest avancerade range management-systemet på marknaden, som producerar omfattande rapporter men samtidigt är otroligt användarvänligt

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Ekonomi & affärer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Golfamore Group köper 51 procent av Matchplay – satsar internationellt 

Matchplay internationaliseras och utvecklas som koncept – i samband med det går Golfamore …