Hem Ekonomi & affärer Han driver vidare The Bucket Pros: »Planerna på en stark tillväxt får vi revidera«

Han driver vidare The Bucket Pros: »Planerna på en stark tillväxt får vi revidera«

The Bucket Pro´s kommer att leva vidare med de ursprungliga grundarna som ägare.

Det sker i nytt bolag som ägs av Andreaz Lindberg och Johanna Hallberg.

– Vi tar över och kan konstatera att kunderna som har vårt Seve-system kan vara lugna och de som har beställt varor och tjänster kommer att få dessa levererade, säger Andreaz Lindberg till Golfbranschen.se.

– Nu när detta är klart så jobbar vi med att lösa hur organisationen ska se ut framåt. Vi räknar med att ha det klart inför det nya året.

Hur ser du på möjligheterna att driva vidare företaget?

– Vi har byggt vårt förtroende på att skapa resultat åt våra kunder, och vi har ju hållit vad vi lovat där. Men det är klart att vårt förtroende kan vara lite naggat i kanten men just nu handlar det nog mer om vad som händer nu och hur vi ska göra när vi driver det vidare. Inte om det som varit. Utgångspunkten har varit att vi ska hjälpa våra kunder att öka lönsamheten. Den kvarstår ju och vårt sätt att arbeta har ju inte med organisationsnumret att göra. Det är ju vi människor och de system och verktyg vi jobbar med som är viktiga. Men vi kommer att lägga mycket fokus på våra befintliga kunder för att de ska känna sig trygga. Business as usual är kanske inte rätt formulering i sammanhanget men för våra kunder kommer det inte att innebära någon skillnad.

Andreaz berättar att ambitionerna har reducerats något jämfört med de planer som tidigare kommunicerats.

– Vi är ingen startup längre. Vi var ett bolag som skulle gå in i en kraftig tillväxt i flera länder. Men de planerna får vi revidera. Vi kommer att backa tillbaka något, sänka ambitionerna och fokusera på de kunder vi har. Vi har ju trots allt rätt många kunder. När allt är säkrat och alla är nöjda, då kommer vi att börja bearbeta nya marknader igen och nya kunder.

Hur många kunder finns kvar då?

– Det kan jag inte bedöma… det vore väl naivt att tro att alla skulle stå i givakt efter det här. Vi har ju ett 80-tal kunder som är helkunder och köper mycket från oss – Seve-systemet, bollar, mattor, konsulttjänster – och ingen av dem har ju blivit drabbade. Sedan har vi ytterligare 100-talet kunder som köper hinkar, bollar eller mattor med mera. Det vi kan påverka, det är att öka våra kunders lönsamhet på rangen. Det kommer att bli ännu viktigare nu. Om du tar bort det resultat vi skapat på många klubbar, ja, då gör ju dessa klubbar knappt något plusresultat alls.

– Jag är ödmjuk för uppgiften att ta över och driva vidare men också oerhört taggad. Vi är som klippt och skurna för den period som många klubbar går in i nu med tuffa tider. Och många kunder har nog förståelse för den situation som råder just nu. Ingen kan köra på som innan. Alla behöver se om sitt hus för att överleva.

Vad händer med organisationen?
– Kan inte svara på det så snabbt. Vi utökade styrkan ganska mycket i år, så sent som i augusti. Vi kommer att vara färre men för befintliga kunder ser vi inte idag att det kommer bli någon större skillnad. Men jag ber att få återkomma om mer detaljer kring hur organisationen kommer se ut framåt. Många klubbar går in i julledighet nu och i januari ska vi vara klara med besked.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Ekonomi & affärer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Digital workshop: Så ökar ni golfklubbens intäkter!

Den här workshopen går igenom saker som alla styrelsemedlemmar i en golfklubb bör känna ti…