Hem Marknad & media De har skrivit på för Balance Golf Managements proffsstall

De har skrivit på för Balance Golf Managements proffsstall

0

När Balance Golf Management presenterade sin verksamhet i september 2021 var själva affärsidén att hjälpa satsande spelare. Man skulle, som det hette, ”maximera utvecklingen i varje spelare golfmässigt, finansiellt och massmedialt”. 

Men då hade man ännu inga spelare.

Nu har man presenterat de fyra första signerade kontrakten. Och den förste spelaren i stallet är väl ingen överraskning eftersom det är en av företagets delägare, Joel Sjöholm, som gör comeback på DP World Tour (Europatouren) efter skadeuppehåll.

– Det kändes tämligen självklart att skriva på för mitt eget managementbolag. Jag har fått vara av del av företagets uppbyggnad och sätta ramarna. Jag vet att vårt koncept är vägvinnande sett ur flera aspekter, säger Joel. 

Övriga spelare som är knutna till BGM är: 

Christopher Feldborg Nielsen, vinnare Nordic League och som 2022 spelar på Challenge Tour. 

Hannes Rönneblad, 10:a totalt på Nordic League förra säsongen och vinnare av Live It Katrineholm Open. Hannes kommer att spela på både Challenge Tour och Nordic League.

Alfred Eriksson, kommer att spela Nordic League och siktar även på Europatourkvalet till hösten. 

– Det känns fantastiskt att vi bara på ett par månader kunna knyta såväl lovande som etablerade spelare till vår verksamhet. Detta är bara början. Vi kommer att växa rejält under 2022, säger en av BGM:s delägare, Carin Hjalmarsson, i ett pressmeddelande från företaget.

Spelare som är kontrakterade av BGM erhåller bland annat finansiell rådgivning, individuellt anpassad träning, medicinsk rådgivning, medierådgivning samt uppbyggnad/underhåll av sociala plattformar för varumärkesbyggnad. Den individuella träningen leds i första hand av Balance Golfs grundare, Erik Blomqvist, men det finns totalt 33 Balance Golf-tränare runt om i Sverige. 

– Vi träffar just nu väldigt många spelare och undersöker om och hur vi ska samarbeta. Det är i sig en process att se om vi passar för varandra och jag tror att vår noggrannhet kommer att ge positivt resultat. Intresset är stort just nu, säger Carin Hjalmarsson. 

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design

Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …