Hem Utrustning & prylar Premiär för Titleists nya hybrider

Premiär för Titleists nya hybrider

Titleist TSR hybrider

Titleists nya TSR2- och TSR3-hybriderna begår PGA Tour-debut den här veckan på The American Express.

TSR2 har en klassisk form på huvudet med en utökad bladlängd och ger en högre bollbana. Den är designad för ökad hastighet och förlåtelse, har en djupare tyngdpunkt (CG) och en ny omarbetad sulform. Och den är byggd med justerbar huvudvikt. Finns i loften 18°, 21° och 24°.

TSR3 har en lägre och mer penetrerande bollbana än TSR2, med en tour-inspirerad form, ofta föredragen av bättre spelare. Den gjordes med precision och bearbetbarhet i åtanke, enligt företaget. Den har en lägre bollbana och ett mindre huvud Huvudet har en mer kompakt profil och ger användaren möjligheter att justera bollbanan tack vare SureFit Adjustable CG Track System-lösning.Kommer i loften  19°, 21° och 24°.

Båda modellerna har nya sulavlastningsfickor, som enligt företaget är designade för att flytta klubban snabbare genom alla tuffa förhållanden, tunga eller lätta. Mindre yta betyder mindre friktion och mindre chans att dra eller greppa, vilket företaget säger kommer att resultera i jämn gräsinteraktion från fairway.

– TSR2 och TSR3 ger spelarna nya alternativ i den övre änden av bagen. Spelarna kan välja mellan den mer klassiska formen och höga launchen hos TSR2 eller den mer raffinerade profilen och justerbarheten hos TSR3. Båda klubborna ger en snabt, förlåtande och brant utgångsvinkel som ett alternativ till långa järn. De ger golfaren självförtroendet att göra vilket slag som helst, säger Tom Bennett, Titleists produktchef för fairways och hybrider.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Utrustning & prylar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist släpper ultralätta woods i nya TSR1-serien

TSR-familjen växer. Nya TSR1 kommer nu som driver, fairway och hybrid – samtliga konstruer…