Hem Marknad & media Epassi inleder samarbete med SGF och Helsingborg Open

Epassi inleder samarbete med SGF och Helsingborg Open

Epassi

Epassi, en digital tjänst för personalförmåner och friskvård, blir partner till Svenska Golfförbundet. Dessutom går Epassi in som sponsor till Ladies European Tour: Helsingborg Open den 2–4 juni på Allerum Golfklubb.

Partnerskapet med SGF ska ge svenska golfklubbar möjlighet att skaffa nya medlemmar via Epassis 900 000 användare i Sverige.

Epassi hjälper arbetsgivare att öka välmåendet hos sina medarbetare som via en app får tillgång till ett utbud av aktiviteter att nyttja för sitt friskvårdsbidrag, sin lunch- och cykelförmån.

– Nu när vi är inne i tuffare ekonomiska tider vill vi hjälpa våra medlemmar att finna nya intäkter. Därför är vi mycket glada över vårt samarbete med Epassi. Via deras tjänst kan golfklubbar nå nya potentiella golfare genom att erbjuda nybörjarkurser, greenfeespel och rangeträning direkt till Epassis nästintill en miljon användare, säger Gunnar Håkansson, generalsekreterare på Svenska Golfförbundet.

Enligt en SIFO-undersökning Epassi gjort får 85 procent av Sveriges anställda friskvårdsbidrag. SIFO-undersökningen visar att det är få som nyttjar sitt friskvårdsbidrag till golf i dagsläget. Golfklubbar som ansluter sig till Epassi kan skräddarsy sina erbjudanden till användarna och knyta till sig nya och etablerade golfspelare. Åkersberga Golfklubb är en av de klubbar som använt Epassi.

– Epassi är en uppskattad tjänst, både för oss som golfklubb och för våra medlemmar. Den bidrar till att vi får fler medlemmar som får möjlighet att investera i friskvård med det de gillar mest – golf, säger Peter Wissinger, VD och klubbchef Åkersberga Golfklubb.

– Vi är glada att kunna stötta Golfsverige och bidra till att få fler svenskar att spela golf. Under våren kommer vi att satsa mycket på golf i våra marknadsföringskanaler genom att tipsa våra 900 000 användare att prova på golf samt att köpa träningspaket hos de golfleverantörer som finns i vår app. Det blir en fin möjlighet för våra golfleverantörer att hitta nya intäkter, säger Åsa Severgårdh, VD på Epassi Sverige.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Den vilda jakten på världens bästa golfbanor: ”Det började med Augusta …”

Totalt 207 banor har någon gång varit med på Golf Magazines ranking över de 100 bästa golf…