Hem Ekonomi & affärer Acushnet stämmer Costco för falsk marknadsföring och patentintrång

Acushnet stämmer Costco för falsk marknadsföring och patentintrång

Acushnet stämmer en amerikansk detaljist, Costco Wholesale, för falsk marknadsföring och patentintrång.

Redan i december 2016 påpekade Acushnet ovanstående i ett brev till Costco Wholesale. Costco svarade med en stämning i mitten av mars.

Nu kommer svaret: Acushnet stämmer Costco för att ha gjort intrång i 10 Acushnet-patent. Dessutom ifrågasätter man Costcos kvalitetsgaranti.

Costco lovar att deras produkter ”möter eller överträffar kvalitetsstandarden för de ledande nationella varumärkena”.

Acushnet menar att det inte finns någon Costco-märkesprodukt av samma kvalitet som Titleist Pro V1. Således utgör garantin i detta fall falsk marknadsföring.

Kirklands garanti är förledande för konsumenterna, och Acushnet tvivlar på att Costco har gjort de jämförelsetester som krävs för att kunna göra sådana utfästelser och garantier.
Acushnet har testat Kirkland Signature och jämfört den med Pro V1/Pro V1x. Dessa tester visade att Costcos boll inte alls gick så långt i angivna svinghastigheter, hade lägre backspin och var mindre hållbar än företaget påstår.

Kravet från Acushnet är att Costco ska betala för överträdelsen. Acushnet har inte fastställt ett belopp utan vill att domstolen ska fastställa intrång art och skadornas omfattning.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Ekonomi & affärer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Sweetspot Academy: Den sista pusselbiten i golfens digitala ekosystem

Sweetspot Academy är det senaste tillskottet i det digitala ekosystem som hjälper golfanlä…