Hem Marknad & media Sverige får en ny golfmässa – här arrangeras Scandinavian Golf Fair

Sverige får en ny golfmässa – här arrangeras Scandinavian Golf Fair

Bryngfjorden GK och Karlstad GK arrangerar en golfmässa tillsammans med Karlstad CCC. Scandinavian Golf Fair, som mässan ska heta, ska pågå 11-12 mars 2022.

Bland utställarna finns Titleist, Callaway, Cobra, och Garmin. Även flera värmländska klubbar är redan klara och arbetet med att attrahera fler utställare pågår. 

– Idéen till en golfmässa fick jag för flera år sedan, säger Jimmy Rönngren, projektledare på Karlstad CCC.

– Som inbiten golfare har jag saknat en mässa som riktar sig till mig som golfare. Vi var i startgroparna med planeringen av mässan när pandemin slog till och nu känns det väldigt kul att äntligen få berätta om satsningen och att vi släpper biljetterna till mässan

Hårdvaruleverantörerna kommer att ha slagburar där besökarna kan testa utrustning, i shopen finns många klädmärken representerade och Värmländska Golfförbundet kommer att finnas representerade på mässan och erbjuda aktiviteter för både barn och unga. 

Besökarna kommer även att kunna ta del av en rad seminarier som ingår i biljettpriset. Bland annat kommer du att få lyssna till Johan Plate om Golfens Psykologi, Malin Lunqvist från Fysall om fys- och styrketräning och Johan ”Jesse” Karlsson som är en rutinerad caddie som kommer dela med sig av både strategitips och lite anekdoter bland annat från sin första runda med Tiger Woods. 

– Intresset för att spela golf är enormt och håller i sig. Golfen i Sverige har haft en stor tillväxt under pandemin och 2021 slogs ett historiskt rekord. Årets 555 332 medlemskap är 1 041 fler än den tidigare toppnoteringen från 2004. Pandemin har självfallet varit bidragande genom att frigöra tid för en idrottsaktivitet i naturen där vi kan spela och umgås i alla åldrar och under smittsäkra former säger Stefan Janson, klubbrådgivare, Svenska Golfförbundet som är glada att en mässa arrangeras i Värmland.

– Att vi får möjligheten att öppna dörrarna till en golfmässa på hemmaplan känns fantastiskt, säger Jonas Seleskog, ägare och butikschef vid Bryngfjorden GK och Sommaro GK, som är en av mässans partners.

– Vi ser verkligen fram emot att samla 1000-tals av regionens golfare under samma tak inför säsongen 2022.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…