Hem Utrustning & prylar Leverantörer Callaway byter namn i dag – ska ”återspegla bolagets dynamiska varumärkesportfölj”

Callaway byter namn i dag – ska ”återspegla bolagets dynamiska varumärkesportfölj”

0

Callaway Golf Company har ett nytt företagsnamn: Topgolf Callaway Brands Corp.

Callaway Golf Company kommer att ändra sitt företagsnamn till Topgolf Callaway Brands Corp.

Detta efter bolagets sammanslagning med Topgolf 2021. Det nya namnet, skriver Callaway i ett pressmeddelande, ”återspeglar bolagets dynamiska varumärkesportfölj som har oöverträffad skala och räckvidd över hela ekosystemet för modern golf och aktiv livsstil, inklusive golf på och utanför banan”.

– Vi är glada över att introducera Topgolf Callaway Brands, som bättre erkänner vår långsiktiga strategiska väg framåt, samtidigt som vi betonar vårt unika och dominerande ledarskap inom det moderna golfområdet, kommenterar Chip Brewer, VD och koncernchef för företaget.

– Med förändringen kommer vår nya företagsidentitet att förstärka möjligheterna som är förankrade i vår starka kulturarvsverksamhet och samtidigt bygga en viktig medvetenhet för vår strategiska förändring mot spännande nya satsningar inom segmenten Modern Golf och aktiv livsstil. Vi tror att Topgolf Callaway Brands samtidigt kommunicerar robust tillväxt och förändring tillsammans med stabilitet och styrka.

Bolaget förväntar sig att företagsnamnsändringen ska träda i kraft omkring den 6 september 2022 eller omkring den 6 september 2022.

I samband med ändringen, som träder i kraft den 7 september 2022, avser företaget också att ändra sin tickersymbol på New York Stock Exchange från ”ELY” till “MODG” för att återspegla företagets ledande position i ekosystemet Modern Golf.

Efter bytet av företagsnamn kommer vart och ett av företagets varumärken att behålla sina unika identiteter och marknadsstrategier. Topgolf Callaway Brands kommer att fortsätta att ledas av Callaway Golf Companys nuvarande ledningsgrupp.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Leverantörer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

”Näthandel är inte vår prioriterade distributionskanal”

En intervju med Rikard Blomstrand, General Manager Nordic Region på Acushnet. Under ett pr…