Hem Ekonomi & affärer ”Näthandel är inte vår prioriterade distributionskanal”

”Näthandel är inte vår prioriterade distributionskanal”

Porträtt av Rikard Blomstrand.

En intervju med Rikard Blomstrand, General Manager Nordic Region på Acushnet.

Under ett pressevent i samband med Skaftö Open i Fiskebäckskil i augusti, passade Golfbranschen.se på att göra en intervju med Rikard Blomstrand, General Manager Nordic Region på Acushnet.

Han berättar om hur pandemin påverkade affärerna och om hur de ska förvalta det gynnsamma nytillskott av golfare som hittade spelet under dessa år.

Han ger också sin syn på att många av de stora internationella varumärken nu satsar på att sälja direkt till konsument via egna kanaler i stället för via återförsäljare.

Dessutom ger han sin syn på komponentbristen i branschen och hur de närmaste årens retail i golfbranschen kan se ut nu när konkurrensen hårdnar. Bland annat.

Se videon nedan:

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Ekonomi & affärer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…