Hem Banor & klubbar Spännande samarbete skapar mervärde för 13 000 golfare

Spännande samarbete skapar mervärde för 13 000 golfare

Go4Golf är ett nytt samarbete mellan Landeryds GK, Bråvikens GK,
Nyköpings GK, Åda G&CC, Kallfors GK, Troxhammars GK, Viksjö GK och Wäsby GK.
Idag lanseras också den gemensamma hemsidan www.go4golf.se.

”Målsättningen med samarbetet är att skapa mervärden för våra medlemmar och erbjuda dessa mer än medlemmar på andra klubbar. Tillsammans har vi nästan 13 000 medlemmar”, säger Björn
Gustafsson, VD på Landeryds GK.

Juniorerna på de åtta klubbarna får spela fritt på Go4Golfs banor under denna säsong. Samtidigt
erbjuds seniormedlemmarna en förmånlig greenfee.

Go4Golf genomför också en gemensam tävling under namnet ”Go4Golf Mixed” som är en
mixedtävling med åtta deltävlingar. Huvudsponsor för tävlingen är Mercedes-Benz.

Första deltävlingen spelas på Åda Golf & Country Club, den 11 maj. Vinnande par i varje deltävling samt de åtta bäst placerade lagen på ”order of merit” går vidare till finalen. De erbjuds förutom finalplats också lunch, middag och övernattning på Åda Golf & Country Club i slutet av september.
”Det blir en perfekt avslutning på säsongen”, säger Pelle Sättare, VD på Troxhammar GK.

Under 2008 undersöks möjligheterna att utveckla en gemensam bokningscentral dit medlemmarna kan
ringa och boka starttider. ”Det ökar servicegraden för våra medlemmar”, säger Stefan Brikell, VD på
Åda Golf & Country Club.

Go4Golf har också för avsikt att samordna gemensamma inköpen till sina åtta golfbanor.
”Tillsammans kan vi köpa in större kvantiteter. Förhoppningsvis får vi då bättre inköpspriser än om
var och en av oss skulle sköta detta själva”, menar Göran Näslund, klubbdirektör på Viksjö GK.

”Genom att tänka i dessa banor är vi övertygade om att vi tillsammans står bättre rustade för att möta nutid och framtid i Golfsverige”, avslutar Gary Cosford, klubbchef på Nyköpings GK.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Banor & klubbar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Golfens retailtrend 2024: Försäljningen av golfklubbor ökar i värde – putters ökar mest

Den totala omsättningen inom retail i golfbranschen landar till och med augusti i år på ci…