Allt fler golfklubbar går nu över till Golfinity – en webbplattform utvecklad speciellt för svenska golfklubbar. 

Golfinity erbjuder en oslagbar kombination av möjligheter och användarvänlighet.

Med Golfinity är det lätt att skapa en helt unik design utan att vara det minsta tekniskt bevandrad. Det krävs inga specialkunskaper för att ändra design eller göra uppdateringar.

– Därför har Golfinity fått en drömstart och nu fortsätter vi vår frammarsch, säger Elin Peterson, vd på Dizparc i Halmstad.

Elin Peterson, vd, Dizparc Halmstad.

I skrivande stund har runt 40 klubbar valt Golfinity som webblösning och fler är på ingång. 

– Vi vet att det nu kommer en tid då många ser över sin webb för att hålla den relevant till nästkommande säsong och vi känner redan av ett ökat tryck, säger Elin som vill vi uppmana alla som vill byta till en modern, användarvänlig, unik golfwebb att boka in en 40 min demo med Dizparc/Golfinity så snart som möjligt:

– Vi kopplar upp, demar och ger er ett fint erbjudande som gäller till och med 1 november för att ni som klubb ska ligga i framkant. Sex veckor från ax till limpa är vårt motto – sedan har ni en fräsch webb att stolta visa upp!

Klubbar som vill boka en demo kan göra det på golfinity.se eller via mail till elin.petersson@dizparc.se

En av de 40 golfklubbar som bytt till Golfinity är Falkenbergs Golfklubb. Mikael Norman, klubbchef, berättar varför:

Mikael Norman, Klubbchef, Falkenbergs Golfklubb.

– Jag började på klubben i våras och tyckte att hemsidan behövde en uppdatering och en ny design. Så jag började titta runt lite för att se vilka alternativ som fanns och då fastnade jag för Golfinity. Det var en del andra klubbar som använde Golfinity och jag tyckte att deras hemsidor såg ganska bra ut.

Mikael menar att Golfinity har en stor fördel jämfört med den gamla webblösningen och det är den låga kunskapströskeln för nya användare. Man behöver inte vara särskilt tekniskt bevandrad för att kunna uppdatera.

– Jag tog kontakt med Dizparc och fick en genomgång och jag fastnade för enkelheten. Det var väldigt lätt att administrera sidan. Och det blev ändå snyggt!

– Den gamla lösningen vi hade var så begränsad och svårarbetad. Jag har tidigare också jobbat en del i WordPress. Men fördelen med Golfinity är att det finns färdiga moduler för allt. Det går inte att göra fel.

Mikael menar att det inte ska krävas specialkunskaper för att kunna sköta en hemsida. Klubbens krögare har exempelvis fått en egen inloggning så han kan göra sina egna uppdateringar.

– Och de olika kommittéerna ska också få inloggning så att de kan uppdatera sina sidor själva. Det underlättar för mig att jag slipper lägga in allt själv. Nu kan de själva göra det på ett enkelt sätt.

En annan fördel är att det är lätt att ändra sidans design.

– Nu under höst och vinter kanske vi vill vända oss mer mot medlemmar medan vi under säsong har lite mer fokus på gäster. Man kan enkelt byta målgrupp beroende på säsong och tid på året, säger Mikael Norman.

3 frågor till utvecklaren

Daniel Stenholm.

Golfinity är till stor del utvecklad av Daniel Stenholm på Dizparc. Här förklarar han vad Golfinity gör och varför webblösningen blivit så populär bland svenska golfklubbar.

Varför utvecklade du Golfinity?

– Det fanns ingen riktigt bra produkt på marknaden som är modern och som löser de problem som golfklubbarna hade. De ville ha en lättarbetad, snygg och mobilanpassad hemsida. Vi såg att det fanns en lucka på marknaden och kände att det fanns utvecklingspotential på marknaden.

Därför började vi utveckla Golfinity.  

Varför väljer klubbarna Golfinity?

– Många har antingen en gammal lösning som är omodern och långsamt som inte är mobilanpassad. Andra har haft WordPress och känner att det är krångligt. De vill ha något enklare. Och vårt verktyg är enklare. Det var en av de saker vi hade i åtanke när vi tog fram det här – det skulle vara så enkelt för användaren som möjligt. På en golfklubb är IT-mognaden varierande. Det ska hanteras av representanter för seniorkommittéerna såväl som folk på kansliet som inte är så vana vid it-miljö. Så vi har försökt förenkla så mycket som möjligt. Man ska inte kunna göra fel, eller fult heller för den delen. Det ska bli snyggt. Bilderna ska beskäras automatiskt. 

– Nuförtiden är det 70 procent som använder mobilen när de surfar. Därför är viktigt att sidan blir bra i mobilen också. 

Vad får ni för reaktioner från de klubbar som bytt?

– De klubbar som bytt är väldigt positiva. Golfinity förenklar deras vardag. De tycker att Golfinity känns som ett modernare verktyg som är enkelt att använda. Och därför kan de också låta de olika kommittéerna uppdatera sina egna sidor och restaurangen kan uppdatera sin lunchmeny själv. Då avlastas ju de anställda på klubben. De blir inte en flaskhals.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Golfbranschen
Ladda fler i Promotion

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Både golfshopen och golfspelaren kommer att älska den här nyheten – men av olika anledningar

Gimmie – kan bli nästa storsäljare i golfshopen… och den är bra för ditt spel Gimmie…