Hem Marknad & media Daily Sports lanserar fototävling

Daily Sports lanserar fototävling

Daily Sports genomför en internationell kampanj för att marknadsföra tävlingen Daily Woman & Daily Man 2008. Företaget hoppas att tävlingen ska generera en ny slogan till Daily Sports.
Tävlingen består av två moment, att skriva en slogan samt att skicka ett foto på sig själv iklädd Daily Sports kläder. Tävlingen kommer att introduceras till kund via golfbutiker och annonsering i dagspress.

Företaget söker både manliga och kvinnliga bidrag. En jury utser två bidrag från varje land som går vidare till den stora finalen, som går av stapeln i oktober 2008 på golfmässan i München.
”Daily Sports har blivit ett stort företag och därmed växt ur den gamla garderoben. Vi behöver profilera oss starkare internationellt och det gör vi bland annat genom att se över vår marknadsföring”, säger Elisabeth Skoghag, vd för Daily Sports.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

En kommentar

  1. David

    lördag, 22 september, 2007 at 13:27

    Smart att låta kunderna göra jobbet. Då slipper man ju anlita dyra fotografer och en ännu dyrare reklambyrå.

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…