Hem Utrustning & prylar Leverantörer Golfmodet 2019: Det bästa från inköpsdagarna

Golfmodet 2019: Det bästa från inköpsdagarna

0
0

Sport, print, mönster och struktur – så kommer vi att klä oss på banan sommaren 2019.

Helena Åkesson, Callaway: ”Den trenden ser vi ännu starkare nästa år. 2019 kommer merparten av alla märken att ha printade neder- och överdelar. Det smög in lite på grand herrsidan 2018 men till 2019 kommer vi att se mer strukturer och mönster även på herr.”

Nina Karlsson och Jenny Ström-Öberg på Daily Sports visar upp sina favoriter. Det blir mycket print, meshtoppar (utan ärm!) och mer dämpade färger som samtidigt är mer lättmatchade.

Under Armour satsar på tunna material, ventilerade pikéer med mycket stretch och väldigt färgglatt.

MiToo lanserar EP NY i Sverige. Klänningen till höger har innerbyxa och scorekortsficka.

Rasmus Magnusson på Ping var särskilt stolt över ziptröjan som är både vind- och vattentät

Fanny Schulstad, Röhnisch, visar upp några av de printade plagg som är del av 2019 års kollektion.

Fredrik Jonsson och Ola Magnusson på Galvin Green med en regnjacka i GoreTex superstretch samt Interlace reflexjacka.

Toomas Paluusar med Cross nya regnställ, Hurricane.

På Lyle & Scott skeringa revolutioner utan mer subtila förändringar. men golfjackan är smart. Funkar på banan och på stan.

Gustaf Swedén, Puma, med sömlösa Evoknit-tröjan (vänster) och med Play Loose-kollektionen samt Masterströjan.

Ulrika Örn, Func Factory satsar på djärva mönster och tänker lite utanför boxen.

Muirfield håller fast vid traditionerna men släpper in nya material i bland annat en ziptröja och en jacka.

Jakob Andersson, Ecco, med några av nästa års Biom-varianter.

Lars Wännström, Ivanhoe, har till nästa år tagit in Tencel i tröjorna, en cellulosatråd av nedmalt eucalyptusträd. Tencel är mjukare än silke och lika sval mot kroppen, den absorberar och transporterar fukt snabbare än ull.

Joakim Nordstrand, FootJoy, tror att småmönstrade tröjor blir stort nästa år.

. Johan Sköld och Filip Modig, Callaway, berättar att Callaway gör en stor satsning på skor 2019.

Jesper Magnusson, Adidas Golf: Golfen är på väg bli mer sport. Det syns både på touren och i shopparna. Den lila damtoppen till höger har en rygg med skärning hämtade från gymmet.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Leverantörer

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Ekholmsnäs stänger för ombyggnad – banan ska bli mer lättspelad

Ekholmsnäs på Lidingö stänger banan redan i september. Då inleds nästa fas i utvecklingen …