![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8138.jpg?resize=850%2C491&ssl=1)
Sport, print, mönster och struktur – så kommer vi att klä oss på banan sommaren 2019.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8138.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Helena Åkesson, Callaway: ”Den trenden ser vi ännu starkare nästa år. 2019 kommer merparten av alla märken att ha printade neder- och överdelar. Det smög in lite på grand herrsidan 2018 men till 2019 kommer vi att se mer strukturer och mönster även på herr.”
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8179.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Nina Karlsson och Jenny Ström-Öberg på Daily Sports visar upp sina favoriter. Det blir mycket print, meshtoppar (utan ärm!) och mer dämpade färger som samtidigt är mer lättmatchade.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8108.jpg?resize=850%2C567)
Under Armour satsar på tunna material, ventilerade pikéer med mycket stretch och väldigt färgglatt.
-
.. -
MiToo lanserar EP NY i Sverige. Klänningen till höger har innerbyxa och scorekortsficka.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8212.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Rasmus Magnusson på Ping var särskilt stolt över ziptröjan som är både vind- och vattentät
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8087.jpg?resize=501%2C690&ssl=1)
Fanny Schulstad, Röhnisch, visar upp några av de printade plagg som är del av 2019 års kollektion.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8058.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Fredrik Jonsson och Ola Magnusson på Galvin Green med en regnjacka i GoreTex superstretch samt Interlace reflexjacka.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8160.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Toomas Paluusar med Cross nya regnställ, Hurricane.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8170.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
På Lyle & Scott skeringa revolutioner utan mer subtila förändringar. men golfjackan är smart. Funkar på banan och på stan.
Gustaf Swedén, Puma, med sömlösa Evoknit-tröjan (vänster) och med Play Loose-kollektionen samt Masterströjan.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8240.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Ulrika Örn, Func Factory satsar på djärva mönster och tänker lite utanför boxen.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8204.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Muirfield håller fast vid traditionerna men släpper in nya material i bland annat en ziptröja och en jacka.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8187.jpg?resize=512%2C768&ssl=1)
Jakob Andersson, Ecco, med några av nästa års Biom-varianter.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8134.jpg?resize=850%2C584&ssl=1)
Lars Wännström, Ivanhoe, har till nästa år tagit in Tencel i tröjorna, en cellulosatråd av nedmalt eucalyptusträd. Tencel är mjukare än silke och lika sval mot kroppen, den absorberar och transporterar fukt snabbare än ull.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8122.jpg?resize=850%2C567&ssl=1)
Joakim Nordstrand, FootJoy, tror att småmönstrade tröjor blir stort nästa år.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8064.jpg?resize=844%2C677&ssl=1)
. Johan Sköld och Filip Modig, Callaway, berättar att Callaway gör en stor satsning på skor 2019.
![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2018/08/DSC_8045.jpg?resize=704%2C586&ssl=1)
Jesper Magnusson, Adidas Golf: Golfen är på väg bli mer sport. Det syns både på touren och i shopparna. Den lila damtoppen till höger har en rygg med skärning hämtade från gymmet.