Nike Golf förstärker sin försäljningsorganisation. Patric Sandin som tidigare drivit två golfbutiker i Uppsala samt shopen på Bro Bålsta GK och är ny säljare med bas i Solna. Patric kommer att ta över merparten av Daniel Gyhlénius kunder. Daniel kommer i sin tur att fokusera på Nike Golfs Key Accounts. Detta görs med ambitioner från Nike Golf att hålla en högre servicenivå till alla kunder i Stockholm, Mälardalen och Norrland.
-
Alex och “Kotte” skriver på för Nike Golf
Nike Golf skriver sponsoravtal med sex europeiska spelare varav två är svenska: Alexander … -
Nikes bollexpert värvad av offensiv konkurrent
Callaway Golf har värvat Hideyuki “Rock” Ishii till sin avdelning för utveckling och tillv… -
“Vi är kvar – och vi har fortfarande som ambition att bli störst”
För första gången sedan 2001 ställer Nike Golf ut på golfmässan i Malmö – utan att ha någr… -
Ryktet: Kommer Tiger Woods att köpa TaylorMade?
De senaste dagarna har ett rykte surrat som hävdat att Tiger Woods är spekulant på TaylorM… -
Så reagerar golfvärlden på Nikes kursändring
Nyheten kom minst sagt överraskande: Nike Golf slutat tillverkar klubbor och bollar för at… -
Nike slutar tillverka golfutrustning
Nike – världens största tillverkare av sportutrustning – har överraskande tillkännagivit a… -
Han blir ny europeisk varumärkeschef för Nike Golf
Nike Golf har utsett Nicolas Kettelhake till posten som Western Europe Brand Director. Han…
Läs fler relaterade artiklar
-
Vad händer när Bubba och de andra LIV-spelarna kommer till Augusta?
Det är ingen hemlighet att det råder en spänd stämning mellan LIV Tour och PGA Tour. Även … -
Hälsokampanj fick golfen att fortsätta växa i England och Irland
I Sverige är spelnivåerna tillbaka på samma nivå som före pandemin. Men i Storbritannien o… -
SGF kan vinna den juridiska processen men inte den moraliska
KRÖNIKA | DAN PERSSON Det här är opinionsmaterial – åsikterna som uttrycks här står skribe… -
Sweetspot lämnar in klagomål mot SGF till Konkurrensverket
Svenska techbolaget Sweetspot har under måndagen lämnat in ett klagomål till Konkurrensver… -
Han ville stoppa golfbollen redan för 13 år sedan: “Jag var inte helt fel ute”
År 2010 i St Andrews höll Peter Nordwall en föreläsning på en konferens för golfbanearkite… -
Torreby Slott blir partner med Nordic Choice Hotels
Torreby Slott blir i dag en del av Nordic Choice Hotels hotellportfölj genom ett så kallat… -
Nu kommer Cube till Sverige – första golfkikaren med triangulering
Golkfkikaren Cube fick en hel del uppmärksamhet under PGA Show i Orlando tidigare i år. Fr… -
Golfamore Group köper brittiska Open Fairways
Golfamore Group, som äger Golfhäftet, har köpt brittiska Open Fairways, en av de ledande a…
Läs mer av Tommy Jeppsson
-
“Näthandel är inte vår prioriterade distributionskanal”
En intervju med Rikard Blomstrand, General Manager Nordic Region på Acushnet. Under ett pr… -
Cobra Puma Golf ska fortsätta växa – toursatsning ska locka bättre spelare
Björn Gulden blev vd för Puma 2018. Två år senare satte han en tuff målsättning: Bolaget s… -
Callaway byter namn i dag – ska “återspegla bolagets dynamiska varumärkesportfölj”
Callaway Golf Company har ett nytt företagsnamn: Topgolf Callaway Brands Corp. Callaway Go… -
Han blir Head of Golf för Cobra Puma i Europa
Henrik Pantzar blir ansvarig för Cobra Puma Golf i Europa. Hans nya titel blir Head of Gol… -
Dormys vd om leveransproblemen: »Det kommer nog att bli värre«
Dormy är Sveriges störste återförsäljare av golfutrustning och golfkläder – butikskedjan h… -
Fredrika Schlasberg lämnar Cobra Puma Golf
Fredrika Schlasberg har jobbat på Puma sedan 2004. Nu lämnar hon företaget för att bli – l… -
Han blir ny säljare på Ligma Group
Jonas Stern blir ny säljare på Ligma Group, i västra och södra Sverige. Jonas kommer från … -
Ben Hogan får ny svensk distributör
Ben Hogan Golf Equipment Company har utsett Golfgeist AB till sin distributör och represen… -
TaylorMade förlänger med världens två bästa spelare
Världens två högst rankade spelare fortsätter spela TaylorMade Jason Day och Dustin Johnso…
Ladda fler i Leverantörer
En kommentar
Kolla också
“Näthandel är inte vår prioriterade distributionskanal”
En intervju med Rikard Blomstrand, General Manager Nordic Region på Acushnet. Under ett pr…
Bea
lördag, 22 september, 2007 at 13:29
Lycka till Patric!