Hem Marknad & media Svenska Golfförbundet förlänger med Puma Golf

Svenska Golfförbundet förlänger med Puma Golf

Svenska Golfförbundet och PUMA Golf har förlängt sitt samarbetsavtal.

Det betyder att Puma fortsätter att vara klädleverantör till de svenska golflandslagen.

Avtalet innebär att landslagen klär sig i Puma över OS-året 2021.

Golf växer och de svenska golflandslagen skördar stora framgångar.

– Därför är Puma Golf oerhört glada och stolta över att Svenska Golfförbundet väljer att förlänga samarbetet med dem, säger Niklas Knutsson, Head of Golf för Cobra Puma Golf Nordic.

De svenska landslagen har spelat i Pumakläder de senaste tre åren, och under de åren har Sveriges damer tagit hem tre raka EM-titlar och herrarna tagit både silver och guld i EM. Plus flera andra fantastiska resultat både i lag och individuellt.

–Puma Golf är det golfvarumärke som bäst kombinerar Golf, Lifestyle och Fashion, säger Niklas Knutsson. Detta tillsammans med en stil och passform som passar både on course och off course har gett styrka och självförtroende åt Sveriges bästa golfare – Swedish Golf Team. Vi ser fram emot ytterligare vinster med svenska landslaget.

– Puma Golf har som mantra: Look Better. Feel Better. Play Better. Med det menas att om du känner att du ser bra ut, så få får du bättre självförtroende. Och då spelar du bättre. Att det funkar bevisas av de svenska golflandslagens stora framgångar då de har spelat i Puma-kläder. Extra kul är att ledarna vågat klä sina spelare i allt från mönstrade shorts till hawaiiskjortor, precis den stil som Puma vill förändra golfmodet med.

– Att prestera på golfbanan handlar givetvis om att individen lagt ner mycket tid på träning, men det handlar också om att allt runt spelaren fungerar på topp och där kommer utrustning, kläder och skor in, säger Katarina Vangdal, förbundskapten för Swedish Golf Team. Vi är lika noga med våra val där, som vi är med hur vi tränar, äter och jobbar för att bli bättre golfspelare. Med Puma som leverantör av kläder och skor vet vi att vi kan prestera på topp under alla tänkbara förhållanden. Det är därför med stor glädje vi nu signat för ytterligare minst 1 år och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…