Den 22 augusti 2008 öppnar Röhnisch upp sin första konceptbutik på Norrlandsgatan 21 i Stockholm. En smygpremiär av butiken sker i samband med pressvisningen den 21 augusti. Butiken på 120 kvm har som syfte att lyfta fram varumärket Röhnisch och ge möjligheten att visa upp hela sortimentet i säsong.
– Att få möjlighet att ta vårt varumärke hela vägen till konsumenten är helt fantastiskt! Vi tror också att det kan gynna våra kunder inom sportfackhandeln, säger Fredrik Röhnisch. Sportkedjorna ska inte driva vårt varumärke åt oss utan vara duktiga på att sälja volym. Med vår egen butik stärker vi vårt varumärke och får möjlighet att visa hela vår bredd från träning, dans och bad till golf. Och inte minst, vår Plus-kollektion – träningskläder i storlekarna 42-56.
-
Röhnisch firar jubileum med kollektion för en ny generation damgolfare
Röhnisch lanserade sin första golfkollektion för damer 2002. Nu firar man 20-årsjubileum m… -
Hon går från Callaway till Röhnisch
Röhnisch har anställt Helena Åkesson som affärsområdeschef för golf-segmentet. Uppdraget ä… -
Hon tar över som VD på Röhnisch efter Fredrik
Emma Stjernlöf tar över som vd på Röhnisch Sportswear sedan Fredrik Röhnisch aviserat att … -
Golfmodet 2019: Det bästa från inköpsdagarna
Sport, print, mönster och struktur – så kommer vi att klä oss på banan sommaren 2019. Hele… -
Röhnisch satsar på sökmarknadsföring
MediaAnalys har fått i uppdrag att utveckla sökmarknadsföringen för Röhnisch Sportswear, e… -
Röhnisch anställer Cecilia Eklundh
Röhnisch Sportswear AB anställer golfproffset Cecilia Ekelundh till företagets nya tjänst,…
Läs fler relaterade artiklar
-
Dormy stänger ett av sina varuhus i höst – olönsamhet är skälet
Det har gått 15 år sedan Dormy öppnade sitt varuhus i Sundsvall. Nu ska det läggas ned. En… -
Spektrum och Local Rule lanserar collab för golfbanan
Spektrum och Local Rule släpper tillsammans en solglasögonmodell i biobaserade material sa… -
Alla datum för höstens kvalskolan klara – fem nya banor!
2023 års DP World Tour Qualifying School inkluderar fem nya banor och en nygammal finalban… -
De väljs in i Sveriges Golf Hall of Fame
I fjol lades grunden till Hall of Fame, med inval av sju legendarer inom svensk golf. 2023… -
Callaway inleder kommersiellt samarbete med Pitch
Callaway har inlett ett partnerskap med Pitch, som har två anläggningar för simulatorgolf …
Läs mer av Tommy Jeppsson
-
Daily Sports satte omsättningsrekord 2022: “Våra satsningar fungerar väl”
Daily Sports slog omsättningsrekord 2022. Omsättningen i koncernen uppgick till 119 miljon… -
Röhnisch slår omsättningsrekord – bästa året i företagets historia
Röhnisch ökade omsättningen med närmare tio procent under 2022 och slår därmed omsättnings… -
Utmanar: Hon lanserar nytt varumärke för kvinnliga golfare
De flesta skulle kanske säga att Sverige har fler modevarumärken inom golf än många andra … -
Henrik Stenson Eyewear tar in försäljningen från MiToo
Från och med den 1 januari 2021 kommer Henrik Stenson Eyewear att sköta all försäljning, d… -
Golfarens nya kläder – nu lanseras ett nytt svenskt golfmärke
Klädmärket Cut Made Club lanserades i tisdags och en av företagets Creative Director, Fred… -
Abacus vill lyfta golfshopen – ersätter kollektioner med »drops«
Nästa år överger Abacus den traditionella modellen med två kollektioner per säsong. I stäl… -
Daily släpper kollektion för julfirande golfare
Minusgrader, snö och stängda banor i Sverige. Då satsar Daily Sports på golfresenärerna oc… -
Christian Nilsson lämnar Galvin Green efter 17 år som VD
Som VD för Galvin Green var Christian Nilsson delaktig i att det Växjöbaserade golfmodeför… -
Abacus rekryterar– Andreas Brandt tillbaka i branschen
Andreas Brandt är tillbaka i golfbranschen efter fyra års frånvaro. Andreas jobbade tidiga…
Ladda fler i Mode & konfektion
Klicka för att kommentera
Kolla också
Daily Sports satte omsättningsrekord 2022: “Våra satsningar fungerar väl”
Daily Sports slog omsättningsrekord 2022. Omsättningen i koncernen uppgick till 119 miljon…