Hem Marknad & media Peak Performance öppnar fyra nya General Stores

Peak Performance öppnar fyra nya General Stores

Våren 2008 fortsätter Peak Performance stärka sin internationella position genom att inviga nya General Stores runtom i världen. Butiker öppnas i Amsterdam, Innsbruck och Kapstaden. Dessutom får Sverige ytterligare en butik när dörrarna till Sundsvallsbutiken öppnas.

Mars blir en hektisk månad för Peak Performance – fyra nya butiker kommer att öppnas på kort tid. I Sverige finns sedan tidigare tolv Peak Performance General Stores, och nu är det dags för den 13:e att öppna i Sundsvall. Butiken är 140 kvadratmeter och placerad i shoppingcentret Birsta City. Dörrarna slår upp den 20 mars. Birsta City är ett av de största detaljhandelsområdena i Sverige med över 90 butiker och restauranger.

Den 6 mars öppnar en 90 kvadratmeter stor butik i Rathaus Gallery i Innsbruck. Staden har med sin närhet till Alperna ett perfekt strategiskt läge för Peak Performance. Detta är den tredje butiken i Österrike, de andra två finns sedan tidigare i Wien och St. Anton.

I Amsterdam öppnar den 14 mars en General Store på PC Hooftstraat 117. Butiken är 300 kvadratmeter och har tre våningar. PC Hooftstraat är en av de främsta shoppinggatorna i Amsterdam för mode och design och Peak Performance kommer få grannar som Hilfiger, Louis Vuitton, DKNY, Ralph Lauren och Gucci.

”Peak Performance är Sveriges största modeexportföretag och en av hemligheterna bakom vår framgång är vår aggressiva butiksexpansion på strategiskt valda lägen. Vi ser nu fram emot detta fantastiska läge i Amsterdam.” säger Jonas Ottosson, VD Peak Performance.

Slutligen kommer Peak Performance även att gå in på en helt ny marknad med en General Store i Kapstaden, Sydafrika. Den nya butiken har en yta på 85 kvadratmeter och är belägen i shoppingcentret The Victoria & Alfred Waterfront. The V&A Waterfront ligger i Kapstadens hjärta i hamnen runt de historiska dammarna Victoria och Alfred Basin.

“Sydafrika och Kapstaden är framstående turistdestinationer och en växande marknad. På grund av dess klimat tror vi starkt på att en mix av vår Technical Sports-, Golf- och Sportswearkollektion, kommer ha en bra genomförsäljning där. För oss kommer butiken vara ett skyltfönster till en ny marknad och fungera som PR och marknadsföring i Afrika, för att bygga varumärkeskännedomen.” säger Jonas Ottosson, VD Peak Performance.

Inför sitt 20-årsjubileum 2006 uppdaterade Peak Performance butikskonceptet för sina General Stores. Det nya butikskonceptet kommunicerar en känsla av äkthet och varumärkets vision att vara ett Mountain Resort Brand. Atmosfären är varm och välkomnande, där passionen till outdoor-life och Peak Performance som ett internationellt premiumvarumärke förmedlas samtidigt som det ger ett aktivt och modernt uttryck. Varje butik är individuellt utformad utifrån sina fysiska möjligheter samt dess specifika egenskaper. Mörkt trä och betong är centrala designelement tillsammans med stora flat screens där säsongens skid-, golf- och sportfilmer visas.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…