Hem Marknad & media Han blir ny europeisk varumärkeschef för Nike Golf

Han blir ny europeisk varumärkeschef för Nike Golf

0

Nike Golf har utsett Nicolas Kettelhake till posten som Western Europe Brand Director. Han börjar sitt nya arbete 7 mars.

Nicolas ersätter Daniel Schenk som flyttar tillbaka till Nike WHQ för att leda arbetet med Nike Member Services efter två år på Nikes europeiska huvudkontor i Hilversum.

Nicolas har 10 års efarenhet av marknadsföring, varav tre år på Nike. Den flerspråkige Kettelhake har jobbat med kampanjer för bland annat Nike Football och Nike Basketball. Den mest kända kampanjen är kanske ’My Time is Now’ inför EM 2012 och Mercurial Vapor CR7-kampanjen ’Out of this World’.

I dag arbetar han som Nike Western Europe Brand Communications Director, en position han haft sedan februari 2014.

– Vi är glada att kunna hälsa Nick välkommen till Nike Golf-familjen. Hans dokumenterade framgångar i några av Nikes mest frangångsrika kategorier gör att jag är övertygad om att han kommer att fortsätta att bygga framgångar för Nike 2016 och framåt, säger Angus Moir, Nike Golf EMEA General Manager.

– Det är spännande att ha fått den här chansen i det här läget i min karriär, att leda varumärkesarbetet för Nike Golf i vår region av världen. Det ska bli kul att lära sig mer om golfbranschen och ge sig i kast med de utmaningar som ligger framför oss, säger Nicolas, som ursprungligen kommer från Tyskland men bor i Amsterdam. Han tog examen på Bournemouth University 2004 och har jobbat i Holland, Storbritannien och Australien.

 

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design

Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …