Hem Marknad & media Volvo hoppar av Match Play Championships

Volvo hoppar av Match Play Championships

Volvo lämnar proffsgolfen – 2015 kommer bilföretaget inte att vara värd för Volvo World Match Play Championship och Volvo Golf Champions i Sydafrika. Huvudfokus kommer att skifta från att sponsra proffstävlingar, till att ordna kundgolf.

Under mer än 25 år har Volvo, via  Volvo Event Management, varit involverade i både proffsgolfen. Volvo Event Management har agerat på uppdrag av både Volvo Cars och Volvo Group.

Per Ericsson, VD för Volvo Event Management:

”Vi kommer att fortsätta utveckla vår globala golftävling, Volvo World Golf Challenge, där vi nu har mer än 60 000 kunder från cirka 40 länder som deltar varje år. För våra lokala marknader och återförsäljare är dessa ett utmärkt försäljnings- och marknadsföringverktyg. ”

Samtidigt har ett annat koncept tagits fram: Pro Golf Invitational Volvo är en exklusiv golfdag för kunder på utvalda marknader runt om i världen. Per Ericsson förklarar:

”Det är viktigt att vi lägger kraft på att stärka relationerna med våra viktigaste intressenter. Volvo Pro Golf Invitational är en perfekt plattform för detta, eftersom många av våra stora företag till företagskunder på viktiga marknader är golfentusiaster. ”
Vad gäller professionell golf kommer man att fortsätta agera på en av märkets viktigaste marknader – Kina. Programmet kring Volvo China Open kommer att förbättras ytterligare, med ett nytt femårigt avtal på plats. Detta omfattar även de fyra kvaltävlingarna till landets officiella öppna mästerskap samt Volvo China Junior Match Play Championship, som är det officiella matchspel evenemang för juniorer i Kina.

Beslutet att lämna Volvo World Match Play Championship och Volvo Golf Champions i Sydafrika fattades tidigare i år och har delgetts IMG och Europatouren.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…