Hem Marknad & media Svenskgolf.se och Viasat gör nytt golfmagasin

Svenskgolf.se och Viasat gör nytt golfmagasin

Svenskgolf.se och Viasat Golf  inleder ett samarbete – det nya golfmagasinet Klubbhuset.

Klubbhuset kommer att produceras inför de största och mest intressanta tävlingarna 2018.

Viasat Golf äger sändningsrättigheterna till majors, WGC-tävlingarna, European Tour samt LPGA Tour.

Golfmagasinet kommer att bjuda intressanta gäster till studion och ta med tittarna till den aktuella spelplatsen och förmedla intervjuer med stjärnspelarna och de utsända experterna kommer att leverera de senaste nyheterna inför tävlingen och bjuda på tips om hur banan ska spelas.

Varje avsnitt av Klubbhuset kommer att sändas på Svenskgolf.se.

– På svenskgolf.se ser vi ett väldigt stort intresse för tävlingsgolf och att läsarna gärna vill ta del av rörligt material. Vi har redan i dag många artiklar som innehåller korta klipp med höjdpunkter och läckra slag från tävlingar, men känner att det funnits ett tomrum när det handlar om ett aktuellt featuremagasin om tävlingsgolf. Den luckan fyller vi nu i och med det exklusiva samarbetet med Viasat Golf kring Klubbhuset, säger CM Hellsten, redaktör för Svenskgolf.se.

– Det här ligger i linje med vår strategi att ständigt utveckla Svenskgolf.se och ge läsarna ännu högre kvalitet.
Svenskgolf.se och Viasat Golf känns som den perfekta tvåbollen, avslutar CM Hellsten.

– Det är vi och Svensk Golf som historiskt under en lång tid varit de två stora förmedlarna av golf. För vår del är det givetvis väldigt trevligt att nå ut än mer brett med golfinnehållet. När vi väl gör den här satsningen så känns det 100-procentigt att göra det just tillsammans, det är den självklara partnern i de här sammanhangen, säger Per Nunstedt, sportchef på Viasat.

Första avsnittet av Klubbhuset sänds på Svenskgolf.se tisdagen 23 januari.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…