Hem Marknad & media Startar eget efter 16 år på Caddee

Startar eget efter 16 år på Caddee

Johan Grip, Greenbird

Johan Grip lämnar Caddee efter 16 år för att starta eget.

Johans tanke är att hjälpa svenska golfklubbar att bli bättre på att synas och visa upp sin bana på ett bättre sätt.

– Planen är att göra ungefär det jag jobbade med på Caddee men med ett marknadsföringsperspektiv på tjänsterna. Jag vill hjälpa golfklubbar att få så bred exponering som möjligt, säger Johan som är grafisk designer.

Han tycker att många klubbar borde bli bättre på att lyfta fram sin bana.

– Det spelas ju ändå drygt 2 miljoner gästronder varje år i Sverige och det är spelare som söker sig ut på nätet, på sociala medier och sådant, för att hitta en klubb man ska spela på. De kanske ska till någon speciell stad och vill spela någon bana som finns i närheten- Och där kan jag tycka att klubbarna är lite dåliga på att visa upp sig. De kan bli bättre på att skapa ett spelsug med bra bilder och bangrafik. Det är sådant som gör att man som klubb får fler bokningar. 

Är svenska klubbar dåliga på det?

– Inte alla, många är riktigt bra på det. Men många missar värdet i det visuella och kör på med gamla hemsidor, dåliga bilder och dåliga grafiska banguider. Det gäller att hitta klubbens usp och lyfta den. 

– Från början hade jag tänkt att det skulle vara helt digitalt men jag kommer även att göra banguider eftersom det är det jag kan bäst. Så jag har tänkt om lite där.

Johan använder drönare för att mäta in banorna och skapar en 3D-värld av hela banan.

– Från den kan jag sedan plocka bilder från alla möjliga vinklar. Och den 3D-världen går också att använda i golfsimulatorer.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…