Omberg Golf vid Vättern invigde tidigare i år sitt nya golfhotell och kan nu konstatera att man haft ett bra år: Antalet sålda golfpaket ökade från 6 000 till 9 000. Antalet greenfeegäster minskade dock något. 17 000 gäster har man haft under året och klubben tror att den lilla minskningen kan bero på det dåliga vädret.
-
Sweetspot och BookVisit skapar lösning för bokning av golfpaket
Sweetspot och Bookvisit har tillsammans skapat en lösning för bokningar av golfpaket. Swee…
Läs fler relaterade artiklar
-
Rykten: Callaway Golf till salu – Topgolf avfärdar
Enligt den sydkoreanska nyhetsbyrån Chosun Daily överväger Topgolf Callaway Brands Corp at… -
Golfförbundet bantar organisationen: »Måste anpassa till nya ekonomiska landskapet«
Den ekonomiska krisen i Sverige påverkar även Svenska Golfförbundet. Därför genomför man j… -
Svensk golfklubb tar över spansk korthålsbana: »Första steget på Iberiska halvön«
GolfStar tar över driften och operatörskapet av Cambrils Pitch & Putt i Spanien. På an… -
Sweetspot och BookVisit skapar lösning för bokning av golfpaket
Sweetspot och Bookvisit har tillsammans skapat en lösning för bokningar av golfpaket. Swee… -
Finska Golfsky och Go Golf i konkurs – höga räntor och elpriset sänkte marknaden
Go Golf, Go Golf Finland och Golf Sky har ansökt om konkurs. Bolaget meddelade detta på fö…
Ladda fler i Ekonomi & affärer
Klicka för att kommentera
Kolla också
Nu tar robotarna över på parkbanan – klipper 7 dagar i veckan
Fyra robotgräsklippare från Husqvarna sköter i år klippningen av samtliga fairways på Park…