Omberg Golf vid Vättern invigde tidigare i år sitt nya golfhotell och kan nu konstatera att man haft ett bra år: Antalet sålda golfpaket ökade från 6 000 till 9 000. Antalet greenfeegäster minskade dock något. 17 000 gäster har man haft under året och klubben tror att den lilla minskningen kan bero på det dåliga vädret.
Läs fler relaterade artiklar
-
Vad händer Bubba och de andra LIV-spelarna kommer till Augusta?
Det är ingen hemlighet att det råder en spänd stämning mellan LIV Tour och PGA Tour. Även … -
Hälsokampanj fick golfen att fortsätta växa i England och Irland
I Sverige är spelnivåerna tillbaka på samma nivå som före pandemin. Men i Storbritannien o… -
SGF kan vinna den juridiska processen men inte den moraliska
KRÖNIKA | DAN PERSSON Det här är opinionsmaterial – åsikterna som uttrycks här står skribe… -
Sweetspot lämnar in klagomål mot SGF till Konkurrensverket
Svenska techbolaget Sweetspot har under måndagen lämnat in ett klagomål till Konkurrensver… -
Han ville stoppa golfbollen redan för 13 år sedan: “Jag var inte helt fel ute”
År 2010 i St Andrews höll Peter Nordwall en föreläsning på en konferens för golfbanearkite… -
Torreby Slott blir partner med Nordic Choice Hotels
Torreby Slott blir i dag en del av Nordic Choice Hotels hotellportfölj genom ett så kallat… -
Nu kommer Cube till Sverige – första golfkikaren med triangulering
Golkfkikaren Cube fick en hel del uppmärksamhet under PGA Show i Orlando tidigare i år. Fr… -
Golfamore Group köper brittiska Open Fairways
Golfamore Group, som äger Golfhäftet, har köpt brittiska Open Fairways, en av de ledande a… -
Caddies ett lyft för den lokala ekonomin – drog in 9,6 miljoner kronor 2022
En ekonomiprofessor vid University of Stirling i Skottland har räknat ut att caddies på go…
Läs mer av Tommy Jeppsson
-
Sweetspot lämnar in klagomål mot SGF till Konkurrensverket
Svenska techbolaget Sweetspot har under måndagen lämnat in ett klagomål till Konkurrensver… -
Caddies ett lyft för den lokala ekonomin – drog in 9,6 miljoner kronor 2022
En ekonomiprofessor vid University of Stirling i Skottland har räknat ut att caddies på go… -
Titleist TSR-lansering ökade Acushnets omsättning fjärde kvartalet
Acushnet, som äger Titleist och FootJoy, ökade nettoomsättningen för fjärde kvartalet med … -
Golfgeist tar över MiToos rörelse och tillgångar
GolfGeist AB aviserar att de har övertagit hela Mitoo:s rörelse och alla dess tillgångar s… -
Röhnisch slår omsättningsrekord – bästa året i företagets historia
Röhnisch ökade omsättningen med närmare tio procent under 2022 och slår därmed omsättnings… -
Out of Bounds köper Droppbollen – ska återvinna 4 miljoner golfbollar i år
Out of Bounds ökade förra året försäljningen av golfbollar med 30 procent. För att fortsät… -
MiToo Sport AB i konkurs: “Informerar kunder inom kort”
I MiToo Sport AB, distributör för flera kända golfvarumärken, inleddes en konkurs 13 janua… -
Golfscooter-uthyraren Grön Golf i konkurs
Snax AB, som lanserade Grön Golf 2021, har gått i konkurs. Konkursen inleddes 30 november … -
Callaway inleder samarbete med You Tube-kanal
Callaway har aviserat ett partnerskap med Good Good Golf – en YouTube-kanal och e-handelsf…
Ladda fler i Ekonomi & affärer
Klicka för att kommentera
Kolla också
Sweetspot lämnar in klagomål mot SGF till Konkurrensverket
Svenska techbolaget Sweetspot har under måndagen lämnat in ett klagomål till Konkurrensver…