Hem Banor & klubbar Betala för en natt på golfhotellet – bo kvar tills någon annan vill ha rummet

Betala för en natt på golfhotellet – bo kvar tills någon annan vill ha rummet

Många företag inom rese- och turismsektorn går på knäna sedan covid-19 slog till. Nästan alla hotell är tomma på gäster.

Men Lydinge Resort i Hyllinge har bestämt sig för att vända på krisen som uppstått i spåren av pandemin.

Man har tagit fram ett erbjudande som nästan låter för bra för att vara sant.

Gäster som checkar in på hotellet betalar för första natten – sedan bor man gratis tills någon annan betalande gäst bokar in sig på rummet.

– Vi har bestämt oss för att vända den negativa trenden och få fler att uppleva vår fina resort, säger David Carlander, VD på resorten.

David Carlander, VD, Lydinge Resort

Det är ett ganska ovanligt erbjudande ni går ut med?

– Vi verkar i en bransch som är rätt förutsägbar, det är inte så mycket variation i marknadsföringen. Idén föddes av att vi hade en gäst som bodde på hotellet under längre perioder och från det växte idén fram. Vi har så mycket aktiviteter på anläggningen som man kan nyttja, och som vi kan dra fördel av att man gör. Man kan ha rummet fritt och spela golf eller fiska. Det är bra med folk på anläggningen, och folk drar ju folk.

Vad hoppas ni uppnå?

– Mycket handlar det ju om marknadsföring, att synas och höras. Hotellet är ett och ett halvt år gammalt. Vi behöver synas och höras. Sedan tror vi att vi kan nå en kundkategori som kan vara sugen på a.tt boka för att se om de får bo kvar dagen efter. Så det handlar både om att få bokningar och driva trafik samtidigt som vi vill synas och höras.

Hur har pandemin påverkat er anläggning?

– Hotellet har tappat upp till 90 procent. När det gäller konferenser så var det locket på och golfarna från Danmark som brukar dyka upp i april och maj kom inte. Så det har varit ett stort tapp. Det såg bra ut före säsongen. Vi hade räknat med att det skulle bli ett bra år. Men vi har fått töänka om och göra annat, satsa på inhemsk golf, medlemmar.

»Så det handlar både om att få bokningar och driva trafik samtidigt som vi vill synas och höras.«

David Carlander

– Antalet medlemskap har ökat jättemycket. Och nybörjare har exploderat. Generellt sett har trycket nästan fördubblats. Det har varit ett enormt tryck. Men golf är ju en bra aktivitet. Man kan vistas ute utan att vara nära varandra men ändå vara sociala. Så det har varit många som velat testa. Nu har de ju mycket tid. Vår pro Teddy (Melén) har inte haft så mycket att göra på flera år.

– Nu tittar vi på olika sätt att stimulera de nytillkomna golfarna att stanna kvar nästa år. Så det inte bara blir en kort golfboom.

Du kan bo hela sommaren på Lydinge – om ingen annan vill ha rummet du bor i…
Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Banor & klubbar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Golfens retailtrend 2024: Försäljningen av golfklubbor ökar i värde – putters ökar mest

Den totala omsättningen inom retail i golfbranschen landar till och med augusti i år på ci…