Hem Marknad & media Alexander Norén lämnar Peak – skriver kontrakt med Hugo Boss

Alexander Norén lämnar Peak – skriver kontrakt med Hugo Boss

Alexander Norén, som i veckan hoppat upp från 53:e till 50:e plats på World Golf Ranking, har skrivit kontrakt med en ny klädsponsor. Från 1 januari och minst tre år framåt kommer Norén att ekiperas av Hugo Boss.

”Jag gillar snygga kläder och det är viktigt för mig att se fräsch ut på banan. Hugo Boss erbjuder, förutom den höga kvalitén, en mix av sportighet och elegans som tilltalar mig. Jag är entusiastisk över det nya samarbetet och längtar redan till den första tävlingen där jag får spela i Hugo Boss-kläder”, säger Alexander i en kommentar.

Alexander Norén har tävlat färdigt för i år. Utan att ha slagit ett tävlingsslag sedan tourfinalen i Dubai den 22 november fick han i måndags den glada nyheten att han avancerat från 53:e till 50:e plats på världsrankingen. Om han får behålla den platsen fram till 31 december är han klar för spel i nästa års Major-tävlingar, inklusive US Masters på Augusta National i april.

”Det vore en bonus, men jag tänker inte göra någonting mer i år för att försvara 50:e-platsen. Nu är det träning som gäller fram till 20 januari, då jag inleder 2010 års säsong i Abu Dhabi. Jag åker alltså inte till Sydafrika i december för att försöka samla på mig fler världsrankingpoäng. Skulle någon gå förbi mig i slutet av året så gråter jag inte för det. Då får jag försöka ta mig tillbaka på rätt sida om 50-strecket i början av nästa år i stället”, säger Alex.

Alexander Noréns caddie heter sedan nyåret 2009 Colin Byrne, en färgstark och högt respekterad irländare som under många år burit åt Retief Goosen. Byrne har nyligen gett ut sin andra bok – ”Bagman 2”.

Boken är en sammanställning av de veckokrönikor som Byrne regelbundet levererar till Irish Times och som skildrar livet på touren. Eftersom ”Bagman 2” till stor del återger händelser från året som gått är det en bok som mycket handlar om Alexander Norén och samarbetet mellan spelare och caddie.

I samband med den mottagning där boken presenterades hade Colin Byrne, som är en herre med sinne för stil och finess, tagit fram ett antal vinflaskor under namnet ”Chateaux Norén & Byrne”. På etiketten var den framgångsrika duon avbildad.

”Inte ofta man får sin bild på en vinflaska. Det var coolt”, säger Alexander Norén.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…