Styrelsen i Mölndals Golfklubb vill återskapa klubbkänslan och sammanhållning i klubben. Därför uppmanar man klubbens medlemmar att hjälpa till med olika arbeten och uppgifter på klubben.
I ett upprop inför årsmötet skrev styrelsen:
»Under 2024 kommer vi dela in alla medlemmar i grupper som får en liten, liten bit var i vår förening att ansvara för och utveckla. Genom att arbeta i grupper och fördela vårt engagemang mellan oss kommer vi kunna återuppbygga den vi-känsla vi haft som ett av våra främsta kännetecken. Det ska inte bara vara ”nödvändiga” arbetsuppgifter utan minst lika viktigt är sociala aktiviteter och annat roligt som höjer stämningen i vår klubb. Vi har hört att många efterfrågar det och till och med har konkreta idéer om hur man kan göra. Det engagemanget vill vi nu fånga inför 2024. På detta sätt hjälps vi åt med det ideella engagemanget som behövs för att driva vår förening och bana. Vi tror att som en trevlig bonus lär vi känna varandra bättre och får en riktigt trevlig stämning i vår förening.«
– Mölndal har alltid varit känt för sin starka sammanhållning och sitt starka medlemsengagemang. Tyvärr har det engagemanget sjunkit lite under pandemin. Nu tänker vi starta upp det här engagemanget igen,
