Hem Utrustning & prylar Leverantörer Oscar Jacobson satsar på Kina

Oscar Jacobson satsar på Kina

Oscar Jacobson tar steget in i Asien, där man i dag redan är etablerad i Korea.

Nu görs en satsning i Kina som är den just nu snabbast växande marknaden för exklusiva golfkläder.

Satsningen i Kina dras igång med att varumärket blir ”Official Clothing Supplier of the Volvo China Open”.

Volvo China Open, som går av stapeln den 21-24 april, är en av de mest prestigefulla golftävlingarna i Kina och ingår sedan 2004 i European Tour-programmet. Tävlingen kommer bland annat att gästas av den trefaldige major-vinnaren Pádriag Harrington och den spanska världsspelaren Sergio Garcia samt de ledande spelarna på Europatouren. Oscar Jacobson kommer att starta försäljning på den kinesiska marknaden under våren 2011 men kommer inför hösten att starta en bredare distribution genom ett nytt distributionsnätverk.
Kina är den snabbast växande marknaden för golfkläder just nu och för Oscar Jacobson har detta varit en prioriterad marknad. I och med samarbetet med Volvo och deras långa erfarenhet och kontaktnät på den kinesiska marknaden har vi nu fått den ingång vi sökt. Vår målsättning är att etablera oss och bygga den kinesiska marknaden till en av våra viktigaste exportmarknader inom tre år, säger Roger Tjernberg VD Oscar Jacobson.

Oscar Jacobson grundades 1903 och varumärket har gjort golfkläder sedan mitten på 80-talet och varit leverantör till Ryder Cup sedan 1997. Inför Europatouren 2011 spelar 10 spelare med kläder från Oscar Jacobson. Företagets golfkläder säljs i dag i 16 länder utanför Sverige. Oscar Jacobson är idag ett av de ledande varumärkena på golfkläder i Storbritannien med närmare 500 kunder. Bland dessa hittar man några av de mest prestigefulla klubbarna som t.ex. Wenthworth, Celtic Manor, Glen Eagels och K-Club.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Leverantörer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…