Golfinity är hemsideslösningen som är på väg att ta den svenska golfbranschen med storm.

Hittills har 20 svenska golfklubbar valt att byta till den här enkla och smidiga lösningen – och listan växer för varje vecka.

Golfinity är troligen den mest pedagogiska och den mest lättanvända hemsideslösningen som finns tillgänglig på marknaden. Och som namnet antyder är Golfinity framtagen speciellt med tanke på golfklubbar. Skövde, Haverdal, Sölvesborg och Nybro är klubbar som nyligen insett fördelen med att ha en hemsida som går både enkelt och snabbt att uppdatera.

Krävs ingen utbildning

Det krävs ingen utbildning. Golfinity är byggd för att vara användarvänlig. Det är lätt att lära sig hur allt fungerar. För att publicera och uppdatera hemsidan krävs inga förkunskaper.

Elin Petersson, vd, dizparc. Foto: Daniel Stenholm.

– De som jobbar på en golfklubb har ju oftast ingen IT-utbildning vilket de inte ska behöva ha heller eftersom det inte är deras fokusområde, säger Elin Petersson, som är vd för dizparc vars team har utvecklat Golfinity.

– I dag finns det många hemsideslösningar som nästan kräver att man har utvecklingsbakgrund för att förstå hur de fungerar.

Så är det inte med Golfinity

– Oavsett vilken avdelning man jobbar på så kan man hoppa in och sköta hemsidan. Det går inte att göra fel, lovar Elin.

En som kan intyga detta är Eleonore Höglund, som är klubbchef på Tjörns Golfklubb. Tjörn är en av de 20 golfklubbar som valt att byta till Golfinity.

– Jag kan skapa så mycket själv nu, säger Eleonore som inte ångrat för en sekund att hon sa upp avtalet med sin förre hemsidesleverantör.

”Jag kan experimentera!”

– Tidigare kände jag att jag var väldigt låst. Jag kunde inte göra så mycket på egen hand. Så fort jag ville ändra till exempel färger var jag tvungen att ha hjälp med det. Nu kan jag göra allting själv! Jag kan sitta och leka och experimentera.

På Tjörn har man haft Golfinitys hemsideslösning i ett år nu.

– Jag måste säga att den här lösningen är otroligt mycket bättre för oss. Om jag vill så kan jag själv göra ändringar och uppdateringar inför den kommande säsongen. Jag behöver inte ringa till någon som hjälper mig att göra det. Det gör att jag inte är så låst längre utan kan släppa loss kreativiteten!

Tidigare var det bara Eleonore som gjorde uppdateringarna på klubbens hemsida. Den var så teknikskt avancerad att ingen av klubbens övriga anställda visste hur den fungerade.

Eleonore Höglund, klubbchef på Tjörns Golfklubb.

– Tidigare hamnade allt på mig men nu kan kanslisten gå in och ändra lunchmenyn och göra en massa andra saker. Det behövs ingen lång utbildning.

Givetvis utvecklas Golfinity löpande med nya möjligheter och funktioner. Men även dessa har varit enkla att lära sig, menar Eleonore:

Nyhetsbrev med tips

– Det kommer nyhetsbrev med tips hur man ska göra för att utnyttja de nya funktionerna. Det har varit hur bra som helst. Jag kan följa en instruktion helt på egen hand. Jag behöver inte ringa eller ta kontakt med någon och fråga ”hur gör jag det här?” eller plugga in en manual. Det är guld värt.

Eleonore berättar att det pratas mycket klubbchefer emellan om den digitala omställningen och om den nya plattformen – GIT Online. Golfinity är redo. Den är helt kompatibel med GIT och dessutom är den skräddarsydd för att kunna hantera både foto och rörliga bilder. Och en sak till: Golfinity är helt mobilanpassad.

Vilket är det viktigaste syftet med hemsidan?

– Det beror på vilken golfklubb man pratar om. På Tjörn har vi just nu över 1 870 medlemmar på 18 hål. Så hos oss är det framför allt medlemmarna vi vill kommunicera med. De är vårt fokus. Men under lågsäsong kör vi erbjudande till gäster med greenfee och lunch, och då kan jag enkelt gå in och ”highlighta” det på hemsidan. Jag gillar det jättemycket!

Har medlemmarna märkt att ni bytt hemsida?

– Ja! Jag har till och med fått mejl från medlemmar som tycker vi har en fin hemsida. Så det var väldigt positivt.

En fördel med Golfinity som Elin Petersson framhåller är att det är enkelt att lägga in både bilder och film, tack vare en blixtsnabb drag-and-drop-funktion.

– Man ser resultatet direkt och det går snabbt att göra det. Annars kan det vara omständigt att presentera material, tiden rinner i väg och då kostar det pengar för klubbar som kanske inte alltid har den resursen, säger Elin.

Unik look

En annan fördel med Golfinity är att den har en mängd smarta integrationer och är automatiskt mobilanpassad. När man använder Golfinity får klubben även en unik look. Idag ser många hemsidor likadana ut och detta vill gänget bakom Golfinity ändra på så att varje klubb kan skapa en unik design som harmonierar med klubbens varumärke.

I höst får alla svenska golfklubbar ett erbjudande som gör att de inte behöver tveka att byta: Alla som byter till Golfinity bjuds på 10 timmars gratis överföringsarbete när innehåll ska flyttas över från den gamla sajten till den nya.

– Vi bjuder på det för att klubbarna inte ska känna att det är jobbigt och besvärligt för dem att byta, säger Elin Petersson.

Ny profil?

dizparc kan också hjälpa till med att uppdatera golfklubbens grafiska profil och framtoning. Det är inte alltid det är bra att bara flytta över den gamla informationen till den nya plattformen.

– När en klubb går över till Golfinity kan det dyka upp andra önskemål. Det finns klubbar som vill passa på att åtgärda formsaker – färger och bilder – och då kan vi paketera detta med en fotograf och formgivare så att man får det man behöver. Ibland kan det vara bra att skala bort en del för att verkligen lyfta fram det som är viktigt att kommunicera, säger Elin.

– Annars kan det bli överväldigande mycket information på hemsidan.

Erbjudande:

Fram till siste oktober bjuder dizparc på 10 timmar överföring av innehållet från klubbens nuvarande sida till deras uppdaterade, fräscha Golfinity sida. Boka demo idag – 30 minuters genomgång och massor av tips och trix!

8 anledningar att välja Golfinity:

1. Golfanpassade funktioner 

Våra utvecklare har lång erfarenhet av att jobba med golfklubbar, och vårt paket är 100% utvecklat för att hjälpa golfklubbar att snabbt och enkelt jobba med sin webb.

2. Mobilanpassad 

Alla våra sidor blir automatiskt anpassade efter den skärm som besökaren använder, tex för mobiltelefoner och iPads.

3. Integration med GIT 

Systemet har diverse integrationer med Golfens IT-system, såsom synkning av medlemmar till matrikel, banguide, medlemsinloggning, etc.

4. Nyhetsbrev med Mailchimp 

För att skicka nyhetsbrev till medlemmarna rekommenderar vi Mailchimp, som vi har en integration med som gör att ni enkelt skickar nyhetsbrev till alla era medlemmar.

5. Banguide 

Vår banguide är elegant integrerad med Golfens IT-system vilket gör att slope, teelängder, par, etc. automatiskt hämtas från GIT.

6. Support 

Riktigt bra support är en viktig del för oss. Våra utvecklare av Golfinity är endast ett supportmeddelande bort.

7. Hosting och backup 

En golfklubb ska inte behöva tänka på de tekniska bitarna. Därför ingår alltid hosting, SSL-certifikat och backup av sajten i vårt paket.

8. SSL ingår 

Krypterad anslutning till servern, via ett så kallat SSL-certifikat, ingår alltid i Golfinity utan extra kostnad.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Promotion

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Husqvarna Ceora kan förändra golfbranschen i grunden

Det finns 38 000 golfbanor runt om i världen. Samtliga klipps av en människa som sitter på…