Hem Marknad & media Bredbandsbolaget och Stillfront lanserar OnGOLF och spelportal

Bredbandsbolaget och Stillfront lanserar OnGOLF och spelportal

I dag är det Sverigepremiär för online-spelet OnGOLF, ett 3D-spel som ger en realistisk spelupplevelse. Spelet ligger på Bredbandsbolagets och Stillfront Groups nya spelportal Gamerock.com.

Spelportalen är under uppbyggnad.

– Med Gamerock så skapar vi en helt ny spelupplevelse där hela familjen ska kunna hitta ett spel som passar just dem. Premiären för OnGOLF är startskottet och nu kommer vi bygga vidare på portalen. Det finns online-spel för många olika målgrupper och med portalen vill vi göra det enklare att testa nya spel, säger Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget.

– Den första lanseringen är det sociala 3d onlinegolfspelet OnGOLF. Under hela lanseringsperioden arrangerar vi olika evenemang tillsammans med Bredbandsbolaget, såsom ”Bredbandsbolaget Golf tour” och ”Bredbandsbolagets 5 hole challenge”, säger Robert Wallen på Stillfront Group.

Alla kan spela på Gamerock, samtliga spel är kostnadsfria men det går att köpa exempelvis extra golfutrustning. Bredbandsbolagets kunder har vissa fördelar, exempelvis får man tillgång till speciella klubbor i OnGOLF.

Om OnGOLF
Ett online golfspel i 3D med sociala funktioner som gör det möjligt att interagera och spela med vänner. OnGolf har utvecklats i Sverige och är nu i final beta vilket innebär att det fortfarande görs spelförbättringar. Idag har spelet cirka 10 000 användare runt om i världen.

  • Man spelar gratis i webbläsaren, spelet anpassar sig till datorn så att både gamla och nya datorer ger den optimala upplevelsen
  • Möjlighet att interagera och tävla med sina vänner om första platsen på rankinglistan
  • Stegrande svårighetsgrad gör att spelet är lätt att lära sig men svårt att bemästra
  • Fem exakt återgivna golfbanor att utforska och bemästra
  • Unik spelmekanik med verklighetstrogen “input” kontroll, man kan swinga och putta som ett proffs.
  • Oändliga möjligheter att utvecklas med 40 XP nivåer och 50+ medaljer
  • Man bygger sin egen spelarkaraktär med möjlighet till 30 000 olika utseenden
  • Möjlighet att köpa den senaste och bästa utrustningen i OnGOLF-shoppen
Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…