Efter ett par svåra år orsakade av dåligt väder och ekonomiska utmaningar, ser skotska Glenmuir en ljusning.
Matthew Eagle, Glenmuir brittiska försäljningschef, säger:
– Efter en omorganisation och en återinvestering i vår Garment Technology-avdelning har vi sett till att Glenmuirs Vår-Sommar 2014-kollektion är av högsta kvalitet vad gäller stil, design och passform och den har fått stort beröm från återförsäljare med en ökning hos prestigefyllda butiker såsom Gleneagles, The Belfry, The K Club och Royal Porthcawl.
Glenmuirs Export Sales Director, Graham Hayward, tillägger:
– Mönster, färger och passform för 2014 har mottagits mycket väl av kunderna, både nya och gamla, i hela Europa och även våra mer avlägsna exportmarknader. Glenmuir finns nu från Barbados i väst till Australien i öst och från Island ner till Sydafrika.
– Reaktionrna på att vi nu tillverkar våra klassiska lammulls- och cashmeretröjor i våra egna skotska anläggningar har varit varmt välkomna på marknaden och gör att Glenmuir kan konkurrera om de mest kräsna konsumenterna vad gäller ett brett spektrum av produkter, storlekar och färger.
Glenmuir engagemang i Ryder Cup har gett oss enorm exponering, speciellt inom taxfreebutiker i London, Edinburgh och Glasgow och den nya Glenmuir koncession högst upp på Royal Mile i Edinburgh.
Läs fler relaterade artiklar
-
Dormy stänger ett av sina varuhus i höst – olönsamhet är skälet
Det har gått 15 år sedan Dormy öppnade sitt varuhus i Sundsvall. Nu ska det läggas ned. En… -
Spektrum och Local Rule lanserar collab för golfbanan
Spektrum och Local Rule släpper tillsammans en solglasögonmodell i biobaserade material sa… -
Alla datum för höstens kvalskolan klara – fem nya banor!
2023 års DP World Tour Qualifying School inkluderar fem nya banor och en nygammal finalban… -
De väljs in i Sveriges Golf Hall of Fame
I fjol lades grunden till Hall of Fame, med inval av sju legendarer inom svensk golf. 2023… -
Callaway inleder kommersiellt samarbete med Pitch
Callaway har inlett ett partnerskap med Pitch, som har två anläggningar för simulatorgolf …
Läs mer av Tommy Jeppsson
-
Daily Sports satte omsättningsrekord 2022: “Våra satsningar fungerar väl”
Daily Sports slog omsättningsrekord 2022. Omsättningen i koncernen uppgick till 119 miljon… -
Röhnisch slår omsättningsrekord – bästa året i företagets historia
Röhnisch ökade omsättningen med närmare tio procent under 2022 och slår därmed omsättnings… -
Utmanar: Hon lanserar nytt varumärke för kvinnliga golfare
De flesta skulle kanske säga att Sverige har fler modevarumärken inom golf än många andra … -
Henrik Stenson Eyewear tar in försäljningen från MiToo
Från och med den 1 januari 2021 kommer Henrik Stenson Eyewear att sköta all försäljning, d… -
Golfarens nya kläder – nu lanseras ett nytt svenskt golfmärke
Klädmärket Cut Made Club lanserades i tisdags och en av företagets Creative Director, Fred… -
Abacus vill lyfta golfshopen – ersätter kollektioner med »drops«
Nästa år överger Abacus den traditionella modellen med två kollektioner per säsong. I stäl… -
Daily släpper kollektion för julfirande golfare
Minusgrader, snö och stängda banor i Sverige. Då satsar Daily Sports på golfresenärerna oc… -
Christian Nilsson lämnar Galvin Green efter 17 år som VD
Som VD för Galvin Green var Christian Nilsson delaktig i att det Växjöbaserade golfmodeför… -
Abacus rekryterar– Andreas Brandt tillbaka i branschen
Andreas Brandt är tillbaka i golfbranschen efter fyra års frånvaro. Andreas jobbade tidiga…
Ladda fler i Mode & konfektion
Klicka för att kommentera
Kolla också
Daily Sports satte omsättningsrekord 2022: “Våra satsningar fungerar väl”
Daily Sports slog omsättningsrekord 2022. Omsättningen i koncernen uppgick till 119 miljon…