Efter ett par svåra år orsakade av dåligt väder och ekonomiska utmaningar, ser skotska Glenmuir en ljusning.
Matthew Eagle, Glenmuir brittiska försäljningschef, säger:
– Efter en omorganisation och en återinvestering i vår Garment Technology-avdelning har vi sett till att Glenmuirs Vår-Sommar 2014-kollektion är av högsta kvalitet vad gäller stil, design och passform och den har fått stort beröm från återförsäljare med en ökning hos prestigefyllda butiker såsom Gleneagles, The Belfry, The K Club och Royal Porthcawl.
Glenmuirs Export Sales Director, Graham Hayward, tillägger:
– Mönster, färger och passform för 2014 har mottagits mycket väl av kunderna, både nya och gamla, i hela Europa och även våra mer avlägsna exportmarknader. Glenmuir finns nu från Barbados i väst till Australien i öst och från Island ner till Sydafrika.
– Reaktionrna på att vi nu tillverkar våra klassiska lammulls- och cashmeretröjor i våra egna skotska anläggningar har varit varmt välkomna på marknaden och gör att Glenmuir kan konkurrera om de mest kräsna konsumenterna vad gäller ett brett spektrum av produkter, storlekar och färger.
Glenmuir engagemang i Ryder Cup har gett oss enorm exponering, speciellt inom taxfreebutiker i London, Edinburgh och Glasgow och den nya Glenmuir koncession högst upp på Royal Mile i Edinburgh.
Läs fler relaterade artiklar
-
Han tar över shop och träningsverksamhet i Sala
Patric Sundlöf slutar som klubbchef för Arboga Golfklubb för att ge sig på en ny utmaning … -
Han blir ny Nordic Brand Director på Acushnet
Acushnet stuvar om i organisationen och rekryterar även nytt för att ”säkra och stär… -
Wilson lanserar nytt system för custom fitting: »Satsas många dollar«
2024 lanserar Wilson ett nytt system för custom fitting – Wilson Fit AI. Detta avslöjade B… -
Luke Donald utsedd till europeisk Ryder Cup-kapten igen
Luke Donald har utsetts till kapten för det europeiska laget i Ryder Cup 2025 på Bethpage … -
Han blir ny klubbchef på Motala Golfklubb
Karl-Johan Lööf blir ny klubbchef på Motala golfklubb. Inte bara det. Han ska också funger…
Läs mer av Tommy Jeppsson
-
Jordnära toner och djuriska mönster i Daily Sports höstkollektion
Daily Sports höstkollektion blandar jordnära toner och mjuka material med kontrastrika fär… -
Local Rule utsedda till årets nykomling i sportbranschen
Local Rule har blivit framröstad som årets nykomling av Sportfacks läsare i Gear of the Ye… -
Daily Sports satte omsättningsrekord 2022: ”Våra satsningar fungerar väl”
Daily Sports slog omsättningsrekord 2022. Omsättningen i koncernen uppgick till 119 miljon… -
Röhnisch slår omsättningsrekord – bästa året i företagets historia
Röhnisch ökade omsättningen med närmare tio procent under 2022 och slår därmed omsättnings… -
Utmanar: Hon lanserar nytt varumärke för kvinnliga golfare
De flesta skulle kanske säga att Sverige har fler modevarumärken inom golf än många andra … -
Henrik Stenson Eyewear tar in försäljningen från MiToo
Från och med den 1 januari 2021 kommer Henrik Stenson Eyewear att sköta all försäljning, d… -
Golfarens nya kläder – nu lanseras ett nytt svenskt golfmärke
Klädmärket Cut Made Club lanserades i tisdags och en av företagets Creative Director, Fred… -
Abacus vill lyfta golfshopen – ersätter kollektioner med »drops«
Nästa år överger Abacus den traditionella modellen med två kollektioner per säsong. I stäl… -
Daily släpper kollektion för julfirande golfare
Minusgrader, snö och stängda banor i Sverige. Då satsar Daily Sports på golfresenärerna oc…
Ladda fler i Mode & konfektion
Klicka för att kommentera
Kolla också
Jordnära toner och djuriska mönster i Daily Sports höstkollektion
Daily Sports höstkollektion blandar jordnära toner och mjuka material med kontrastrika fär…