Hem Marknad & media Titleist vill utbilda konsumenten – satsar på 700 events i sommar

Titleist vill utbilda konsumenten – satsar på 700 events i sommar

0
0

Titleist utökar sin eventsatsning för tredje året i rad – i sommar siktar man på att genomföra 700 golfbolls- och klubbevents runt om i hela Norden – en ökning med 200 events jämfört med 2017.

Det kommer att genomföras golfbollsutbildningsevent samt demo- och fitting events för klubbor. Nytt för i år är att alla fitting events runt om i Norden blir bokningsbara online.

– Under 2017 testade vi att ha bokningsbara tider online för vissa av våra klubbevents. Det fungerade hur bra som helst och vi tror verkligen golfarna är redo för att boka sin tid för custom fitting online, säger Kajsa Påhlman, Nordic Marketing Manager på Titleist.

– Det är lika enkelt som att boka tid hos din lokala frisör eller biograf, fortsätter hon. Det är enbart fitting events som kommer vara bokningsbara, under demodagar och golfbollsevents är det som vanligt drop-in.

Ökningen av antalet events är en del i att dagens golfprodukter blir allt mer tekniska.

– Ska man få ut maximalt av produkterna bör man ta hjälp av någon som har erfarenhet av Custom Fitting och kunskap om våra produkter. Då kommer du spela bättre golf och ha roligare på golfbanan, säger Jonas Torines, Nordic Sales Manager på Titleist.

– Detta gäller inte enbart golfklubbor utan även golfbollar. Alla golfare, oavsett spelskicklighet, som är dedikerade till sin golf kommer att dra nytta av att genomgå en golfbollsutbildning hos oss.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Sweetspot rekryterar Per Svensson – ansvarar för utveckling av golfanläggningar

Nu har Sweetspot har rekryterat före detta klubbrådgivaren på Svenska Golfförbundet, Per S…