Hem Marknad & media Efter “svemester-sommaren” – Golfhäftet satsar mer på campinggolfare

Efter “svemester-sommaren” – Golfhäftet satsar mer på campinggolfare

0
Golfhäftet satsar på campinggolf

Golfhäftet breddar nu sitt erbjudande inom golfcamping för att möta den stora efterfrågan från såväl kund- som klubbsidan.

I början av sommaren genomförde Golfhäftet en undersökning där 4 731 golfare berättade om sina semesterplaner med fokus på just golfcamping.

Givet det stora intresse som konstaterades har Golfhäftet inlett en satsning för att utveckla golfcampingtjänsterna ytterligare, bland annat med en bekväm och smidig lösning för golfcampingbokningar online.

Maximera tillgängligheten

I campingsatsningen, där även OnTee’s tjänst för starttidsbokningar online ingår, har Golfhäftet tagit fram en lösning för att golfklubbar på sina egna sajter ska kunna erbjuda golfcampingbokning. Minskad administration, enklare hantering – och allt online för att maximera tillgängligheten och bekvämligheten för kunderna.

– Golfhäftet är det perfekta samarbetet för att träffsäkert nå ut till golfentusiaster i hela Norden. Vi som är stora på golfcamping har via Golfhäftet nu utvecklat samarbetet till att även inkludera campingbokning online. På Emmaboda GK erbjuder vi 25 ställplatser vid golfbanan och Kyrksjöns strand – och nu kan man alltså boka dessa direkt online vilket direkt gett oss effekt i fler bokningar och minskad administration, säger Göran Persson på Emmaboda GK.

Minskad administration

– Kunderna kan själva boka sin golfcamping på golfklubbarnas sajter utan att göra research, maila eller ringa klubbarna. För klubbarna innebär detta minskad administration och mer tid till att ta hand om medlemmar och gäster, berättar Fredrik van Speijk, VD på Golfhäftet. 

Sedan satsningen inleddes via Golfhäftets kanaler i slutet av sommaren har de redan anslutna golfcampingklubbarna fått in flertalet bokningar.

– Det är det som är det fina, vi har så många golfcampingintresserade medlemmar på Golfhäftet och via oss hittar de golfklubbar som erbjuder golfcamping. Vi är superglada för det positiva gensvaret från både klubbar och medlemmar, men det var också förväntat givet att vi tidigt snappade upp denna trend, avslutar Fredrik van Speijk.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Cobra jublar över Brysons seger: »Intresset för One Length är ju guld värt.«

Bryson DeChambeaus seger i US Open på Winged Foot smäller högt – för Cobra. Varumärke…