Hem Marknad & media Golfens organisationer i samlad offensiv för att få fler att upptäcka golf

Golfens organisationer i samlad offensiv för att få fler att upptäcka golf

Svensk golfsports största organisationer går samman och lanserar Golfens dag i syfte att tillvarata det nyvakna golfintresset i Sverige.
Premiären blir den 20 maj 2017.

Golfens dag ska visa upp golfen för en bred allmänhet i en tid då golfen seglar i medvind.
OS och framgångarna på proffssidan har gett uppmärksamhet bland icke-golfare.

Golfens dag löper inledningsvis över tre år: 20 maj 2017, 26 maj 2018 och 25 maj 2019.

Fokus ligger på rekrytering – målet är att nå nya golfspelare. Varje år kommer att ha ett tema som utgör ramen för Golfens dag på de anläggningar som väljer att vara med.

– Landets 700 professionella tränare vill att detta blir en dag då nya golfspelare kan inkluderas i golfen. Golfens dag blir därför en av årets viktigaste dagar, säger Claes Björklund, ordförande i PGA och projektledare för Golfens dag.

Det är Sveriges golfleverantörers förening (SGLF), PGA of Sweden (PGA), Golf Administratörernas Förening (GAF), Swedish Greenkeepers Association (SGA) och Svenska Golfförbundet (SGF) som står bakom initiativet kring en samlingsdag för golfen. Genom att de stora organisationerna är med kan hela golfindustrin marknadsföras och synligheten ökas kring de fördelar golf har när det gäller friskvård, miljö och samhällsekonomi.

– Intresset för golf i Sverige är stort, men ännu är det många som inte hittat tillhörighet i en golfklubb. Golfens dag är därför ett initiativ som ska välkomna nya golfspelare, men också stimulera klubbarna att vässa sin verksamhet ännu mer, säger Gunnar Håkansson, Svenska Golfförbundets generalsekreterare.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…