Hem Marknad & media Galvin Green inleder samarbete med Ryder Cup Europe

Galvin Green inleder samarbete med Ryder Cup Europe

0

Galvin Green har ingått avtal med Ryder Cup Europe. Galvin Green blir Official Licensee och därmed en del av en ny ”Exclusive Collection” för golfvärldens mest prestigefyllda evenemang.

Samarbetsavtalet, som gäller till och med den 40:e upplagan av Ryder Cup på Gleneagles i September 2014, ger Galvin Green möjlighet att sälja premiumkläder med den officiella Ryder Cup-logotypen i hela Europa de kommande tre åren.

Galvin Green kommer att erbjuda Ryder Cup-logon på en utvald serie plagg i kollektionerna för 2012 och 2013. I mars 2014 presenterar Galvin Green även en specialdesignad ”Exclusive Collection” med anledning av det prestigefyllda Ryder Cup-samarbetet.

– Kontraktet är ett erkännande för varumärkets renommé som ledande leverantör av funktionskläder för golf, säger Christian Nilsson, VD för Galvin Green. Vi är väldigt stolta över att bli förknippade med ett av världens största sportevenemang – ett sammanhang som varje golfspelare i Europa vill vara en del av. Nu får vi möjlighet att föra fram vår utmärkande design under Ryder Cup och befästa vår position på våra viktigaste marknader.

– Vi tittar också på möjligheten att ta fram en ”Limited Edition”-serie i samma omfattning som den vi presenterade i årets kollektion, där alla de 400 numrerade plaggen i varje set var slutsålda innan de kom ut i butikerna, berättar Christian Nilsson.

Richard Hills, Ryder Cup-direktör på Ryder Cup Europe Limited, kommenterar samarbetet:
– Galvin Green är ett av de första av ett antal premiumvarumärken för kläder som vi adderar till vår nya Ryder Cup ”Exclusive Collection”.
Vi är väldigt glada över att ha ett så välrenommérat varumärke kopplat till evenemanget.

– Avtalet omfattar en mängd olika märkesvaror som kommer att erbjudas tillsammans med
den etablerade Ryder Cup ”Official Collection”, som består av kläder från våra mångåriga teamleverantörer, berättar Richard Hills.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design

Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …