Hem Marknad & media Peter Hanson blir ambassadör för svenskt klädmärke

Peter Hanson blir ambassadör för svenskt klädmärke

Peter Hansson, golfspelare

Bokskogens Peter Hanson har skrivit ett treårigt avtal med Abacus Sportswear och kommer att vara ett av varumärkets ansikten utåt. Peter har haft ett kortare uppehåll från touren på grund av ryggproblem men är enligt egen utsago i toppform.

– Det ska bli otroligt roligt att starta upp min 20:e säsong på European Tour i Oman om några veckor. Spelplanen är lagd och förberedelserna är i slutskedet inför årets säsong.

– Det ska bli extra roligt att starta upp säsongen med min nya samarbetspartner Abacus Sportswear. Det blir väldigt spännande att se vad vi kan uträtta tillsammans, säger Peter i ett pressmeddelande.

Abacus finns i fler än 25 länder och har en stark marknadsposition i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Holland samt en växande närvaro i Asien och USA.

Abacus Sportswear har vid sex tillfällen varit officiell leverantör till European Solheim Cup Team – 2007, 2009, 2011, 2013, 2015 och 2019 – och är en av licensinnehavarna till The Ryder Cup. 

Sven-Olof Karlsson, grundare och VD på Abacus Sportswear tillägger: 

– Vi är exalterade att Peter har valt att spela i Abacus kläder i sin nysatsning 2020. Det ska bli roligt att få vara en del i Peters resa, speciellt då han har höga krav på hur kläderna ska fungera på banan, men lika mycket för den sympatiska person som Peter är.

– Peters roll som Abacus ambassadör kommer att kombineras med produktutveckling och att vi får ta del av Peters långa erfarenhet och stora kunnande. Det ska väldigt bli spännande att följa Peters kommande framgångar. ” 

Fakta: Peter Hansson

• Född 4 oktober 1977

• Har representerat Europa i Ryder Cup två gånger.

• Har vunnit sex tävlingar på Europatouren.

• Har som bäst varit rankad 17:e i världen. 

• Har spelat 29 majors och 22 WGC tävlingar.

• Kom på 3:e plats i US Masters 2012.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Försäljningen av golfklubbor ökar – då satsar Golfstore på nytt studiokoncept

Den starka marknaden för golfklubbor gör att Golfstore 2025 lanserar ett nytt medlemskonce…