Hem Marknad & media Nordea ny titelsponsor i Scandinavian Masters

Nordea ny titelsponsor i Scandinavian Masters

Nordea blir titelsponsor för den svenska Europatouren i golf. Tävlingen får namnet Nordea Scandinavian Masters. Nordea blir också titelsponsor för Nordea Tour som i år inkluderat 28 tävlingar i Sverige och våra grannländer.

– Vi är glada att kunna bidra till en tävling som kan öka den internationella uppmärksamheten på Sverige och Norden. Med en bra bana, ett stabilt samarbete och ambitiösa ägare har Nordea Scandinavian Masters all möjlighet att bli ännu attraktivare. Nordea Tour kommer också att ge många unga spelare möjlighet att sätta nya mål och utvecklas, säger Christian Clausen, koncernchef i Nordea.–- Som den ledande nordiska banken är vi också glada över att kunna bidra till att knyta band mellan människor och företag i olika länder och städer i Norden. Samarbetet ger Nordea en värdefull exponering mot ett viktigt kundsegment, fortsätter Christian Clausen.

– Det här ger oss den kickstart vi behöver för att nå vår vision att bli Europas näst största tävling efter British Open. Det är oerhört glädjande att tävlingen har så stor dragningskraft, säger Fredrik Nilsmark, vd för Scandinavian Masters AB, som driver Nordea Scandinavian Masters.

Nordea Scandinavian Masters spelas 2010 för första gången på Bro Hof, utanför Stockholm, ansedd som Nordens bästa golfanläggning av bland annat Golf Digest.

Masters Tour, blivande Nordea Tour, har under 2009 spelats i fyra länder med 28 tävlingar på spelschemat.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…