Hem Marknad & media Avokado Cup inleder samarbete med Lamborghini Golf

Avokado Cup inleder samarbete med Lamborghini Golf

0

Avokado Cup har slutit ett samarbetsavtal med Tonino Lamborghini Golf.
Samarbetet har i inledningskedet ett värde av cirka a 250 000kr.
– Det är en den största satsning som Lamborghini Golf gjort i Sverige på en enskild aktivitet, säger Morten Steen Hansen, en av ägarna i Mocentra AB, som utöver Tonino Lamborghini Golf även innefattar varumärken som TDK, Xtreme Mac, Memorex, Lambda och Duca del Cosma.
– Med detta samarbete säkrar vi en viktig del i Avokado Cup, säger Johanna Hallberg, marknadschef Avokado AB.

Avokado Cup 2010 är en lagtävling i äkta Ryder Cup-anda. Tävlingen har tagit det bästa från världens tredje största sportarrangemang Ryder Cup och anpassat den till ett mer smidigare format.
– Vi ser allt oftare exempel på sällskap eller företag som möter varandra under Ryder Cup-liknande former och ville bygga vår tävling utifrån detta, säger Johanna Hallberg, marknadschef på Avokado.

Avokado Cup spelas mellan 6-mannalag och under tre dagar. Tävlingen är uppdelad i sex stycken 9-hålsmatcher och spelas som greensome, bästboll och singel. Matcherna spelas dessutom med en handicapsreducering enligt R&A’s rekommendationer.
– Spelformen är både spännande och uppskattad och vi tror på många spännande och underhållande matcher.

Avokado Cup kommer att spelas på fem olika golfanläggningar i Sverige. Barsebäck G&CC 5-8 maj, Hooks Herrgård 3-6 juni, St Jörgen Park Resort 12-15 augusti, Vidbynäs GC och Sand GC 24 september.

– Det ska bli jättespännande med Avokado Cup här på Vidbynäs. Tävlingsformen verkar helkul och jag tror den passar ypperligt på vår bana, säger Keith Karlsson på Vidbynäs CC.

– Ett av målen med Avokado Cup är att återge lite av den känslan jag själv fick uppleva när jag spelade tävlingar på Europa Touren, säger Andreaz Lindberg, VD för Avokado.

Företagare, privatpersoner, tjejer, killar, elitgolfare och amatörer är alla välkomna att spela som proffs på några av Sveriges bästa banor.
– Målet är att spelarna ska lämna vardagen och bara fokusera på att ha kul och att bygga relationer. Därför är tävlingen fullspäckad med upplevelser också utöver själva golfen, säger Andreaz Lindberg.

– Efter långa rundor är det på Avokado Cup en självklarhet att äta god mat, slappna av och låta sig dras med i en euforisk atmosfär. Överraskningarna är många och avslutningsvis toppas detta golfmaraton med en spansk bankett.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design

Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …