Hem Marknad & media Strokesaver byter namn till Caddee – men bara i Skandinavien

Strokesaver byter namn till Caddee – men bara i Skandinavien

Golfguiderna Strokesaver har bytt namn till Caddee. Namnbytet gäller endast den skandinaviska
organisationen och det kommer även i framtiden bedrivas ett samarbete med framför allt brittiska
Strokesaver.

För närvarande är c:a 110 skandinaviska golfklubbar avtalskunder vilka får årligen uppdaterade utgåvor
av golfguider med hål- och banbeskrivningar, klubbpresentationer och sponsorannonser m m.
På kort sikt kommer, bortsett från namnbytet, inga förändringar att ske.

På längre sikt planeras en breddning av verksamheten, något som tidigare inte varit möjligt på
grund av licensavtalet med Strokesaver. Hamilton Design AB, som driver verksamheten i Skandinavien
sedan år 2000, har utvecklat det grafiska innehållet, mättekniken och inte minst konceptet som
innebär att banguiderna delas ut gratis till alla besökande gäster och medlemmar.
Upplagan uppgick 2009 till 636.200 ex (RS-kontrollerad uppgift). Upplageökningen de senaste fem
åren har i genomsnitt legat på 30%.
Bland de svenska avtalskunderna finns bland andra Bro Hof Slott, Ullna, Falsterbo, Bokskogen,
Båstad, Ekerum och Visby. I Danmark finns t ex nyinvigda Lyngbygaard och i Norge lika nya
Kongsvinger designad av Peter Nordwall. I Finland är samtliga Ålandsbanor kunder.
VD, David Hamilton, förklarar att namnbytet är ett naturligt steg i företagets kraftiga expansion.
Det kommer gynna golfklubbarna som kommer få ännu större möjligheter att arbeta med Caddee®
som ett marknadsföringsverktyg. Vid sidan av de tryckta banguiderna har vi närmare 2 miljoner besökta
golfhål på webb och mobiler. Den utvecklingen kommer ha fortsatt hög prioritet.
För ytterligare information hänvisas till David Hamilton eller Calle Khan.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…