Det svenska golfklädmärket Abacus kommer att sponsra Barsebäck golfklubbs elitlag på både herr- och damsidan. Avtalet sträcker sig till och med 2011.
Barsebäck Golf & Country Club är favorit till lag-SM för både herrar och damer. Klubben har medlemmar som Louise Stahle och Henrik Stenson.
[ad#ad-3]
– Visst blir det kul att se Barsebäck med alla sina duktiga spelare i våra kläder, säger Abacus VD Sven-Olof Karlsson nöjt. Speciellt om någon från Europa touren skulle komma hem.
Förutom elitlagen på seniorsidan, kommer Abacus också att starta Team Abacus med lovande juniorer på gränsen till senioreliten. I åtagandet ingår förutom kläder att också stötta spelarna och genomföra olika aktiviteter.
– Team Abacus blir en viktig plantskola. Tillsammans med övriga sponsorer hoppas vi till exempel kunna skicka ut dessa unga spelare i världen för att tidigt ge dem erfarenhet av de större tävlingarna.
Läs fler relaterade artiklar
Både golfshopen och golfspelaren kommer att älska den här nyheten – men av olika anledningar
Gimmie – kan bli nästa storsäljare i golfshopen… och den är bra för ditt spel Gimmie…Sam Sneads livslånga kärlek
Sam Snead vann aldrig US Open. Däremot vann hann Masters (tre gånger), PGA Championship (t…Han blir golf- och försäljningsansvarig på Gumbalde
Staffan Magnusson gör comeback i golfvärlden och blir ny golf- och försäljningsansvarig på…Golf Sky drabbat av två inbrott första veckan: ”Beställningsjobb!”
Fredagen den 20 maj öppnade Golf Sky en mer än 3 000 kvadratmeter stor golfbutik i Kungens…Cobra Puma Golf öppnar ny custom fitting-anläggning i Helsingborg – ska serva Europa
På grund av Brexit och en stadigt ökande efterfrågan på custom fitting från kunderna, öppn…
Läs mer av Tommy Jeppsson
Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design
Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …Golf-VD utsågs till Årets affärskvinna i svensk sportbransch
Branschföreningen Svenskt Sportforum har utsett Emma Stjernlöf, VD på Röhnisch, till Årets…Lista: 5 golfbanorna som golfcamparna helst vill spela under sin semester
I april 2022 genomfördes en undersökning bland svenska golfcampare på uppdrag av Golfamore…Niclas Fasth nya uppdrag – ambassadör för storsäljande elvagn
Motocaddy har tecknat ett avtal med sexfaldiga DP World Tour-vinnaren Niclas Fasth som var…Nytt pris presenteras: Golfhäftet vill premiera eldsjälar inom juniorgolfen
I samband med Annika Sörenstams internationella flickjuniortävling i juni på Vasatorp GK k…Cross förlänger partnerskap med Scandinavian Mixed
Cross Sportswear förlänger sitt partnerskap med Scandinavian Mixed. Cross kommer, precis s…
Ladda fler i Marknad & media
Klicka för att kommentera
Kolla också
Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design
Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …