Hem Marknad & media Wilson i storsatsning med Golf Channel – Driver vs Driver

Wilson i storsatsning med Golf Channel – Driver vs Driver

0

I veckan lanserade Wilson sin enskilt största marknadssatsning genom tiderna: Som medverkande sponsor i TV-programmet Driver vs Driver.
Programmet sänds på Golf Channel med Wilson som en viktig medverkande part.
I programmet ska 11 konstellationer av personer – ingenjörsteam – ta fram varsin driver.

– Detta är ett STORT projekt där det vinnande ingenjörsteamet vinner 500.000 dollar, säger magnus Nilsson, försäljningschef på Wilson i Europa.
– Det handlar om att ta fram nästa generation av drivers till marknaden och det är 11 team som är med i TV sändningen efter grundelimineringen. Serien bygger på samma tema som Big Break eller Shark Tank.

Vinnande ingenjörslag får utöver pengarna och se sin driver i produktion och försäljning under Wilson Staff-namnet.
– Vi har på 4 veckor sålt in 18 000 drivers i USA utan att någon vet hur drivern kommer att se ut. Drivern lanseras dagen efter sista programmet i USA hos valda utvalda kunder.

I klippet nedan kan nedan ses lanseringen av Driver vs Driver:

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Svenska golfföretag prisades på World Golf Awards

Det gick bra för svenska golfföretag när World Golf Awards gick av stapeln i Abu Dhabi. Go…