Hem Marknad & media Wilson i storsatsning med Golf Channel – Driver vs Driver

Wilson i storsatsning med Golf Channel – Driver vs Driver

0

I veckan lanserade Wilson sin enskilt största marknadssatsning genom tiderna: Som medverkande sponsor i TV-programmet Driver vs Driver.
Programmet sänds på Golf Channel med Wilson som en viktig medverkande part.
I programmet ska 11 konstellationer av personer – ingenjörsteam – ta fram varsin driver.

– Detta är ett STORT projekt där det vinnande ingenjörsteamet vinner 500.000 dollar, säger magnus Nilsson, försäljningschef på Wilson i Europa.
– Det handlar om att ta fram nästa generation av drivers till marknaden och det är 11 team som är med i TV sändningen efter grundelimineringen. Serien bygger på samma tema som Big Break eller Shark Tank.

Vinnande ingenjörslag får utöver pengarna och se sin driver i produktion och försäljning under Wilson Staff-namnet.
– Vi har på 4 veckor sålt in 18 000 drivers i USA utan att någon vet hur drivern kommer att se ut. Drivern lanseras dagen efter sista programmet i USA hos valda utvalda kunder.

I klippet nedan kan nedan ses lanseringen av Driver vs Driver:

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Svensk golf får Hall of Fame – lanseras när nya golfmuseet öppnar i juni

I juni öppnar Sveriges nya golfmuseum. Samtidigt lanseras ett svenskt Hall of Fame för gol…