![](https://i0.wp.com/www.golfbranschen.se/wp-content/uploads/2016/09/Skärmavbild-2016-09-02-kl.-16.47.18.png?resize=644%2C359&ssl=1)
I veckan lanserade Wilson sin enskilt största marknadssatsning genom tiderna: Som medverkande sponsor i TV-programmet Driver vs Driver.
Programmet sänds på Golf Channel med Wilson som en viktig medverkande part.
I programmet ska 11 konstellationer av personer – ingenjörsteam – ta fram varsin driver.
– Detta är ett STORT projekt där det vinnande ingenjörsteamet vinner 500.000 dollar, säger magnus Nilsson, försäljningschef på Wilson i Europa.
– Det handlar om att ta fram nästa generation av drivers till marknaden och det är 11 team som är med i TV sändningen efter grundelimineringen. Serien bygger på samma tema som Big Break eller Shark Tank.
Vinnande ingenjörslag får utöver pengarna och se sin driver i produktion och försäljning under Wilson Staff-namnet.
– Vi har på 4 veckor sålt in 18 000 drivers i USA utan att någon vet hur drivern kommer att se ut. Drivern lanseras dagen efter sista programmet i USA hos valda utvalda kunder.
I klippet nedan kan nedan ses lanseringen av Driver vs Driver: