Efter att tidigare i år ha lanserat en helt ny hemsida och öppnat sex nya butiker slår Peak Performance upp dörrarna till sin sjuttioförsta General Store. Den här gången på nätet.
Butiken öppnar måndag, 5 oktober och är tillgänglig för alla EU-länder där företaget är aktiva. Nätkunderna erbjuds ett brett urval från Peak Performance hela sortiment av aktiva kläder för skidåkning, träning och golf samt den senaste casualkollektionen.
– Vår online store blir ett steg i Peak Performance internationella expansion och gör varumärket tillgängligt för dem som vill handla när och var det passar dem bäst, säger Jonas Ottosson, VD på Peak Performance. Vi lanserar sajten nu då vi känner att marknaden är mogen och vi har utvecklat en e-handelslösning som lever upp till de höga krav vi har på service och funktion.
Plaggen levereras till dörren inom 48 timmar och priset är detsamma som i Peak Performance egna butiker (leveranskostnaden tillkommer).
Besökarna kommer under perioder även ges möjlighet att köpa limiterade specialkollektioner på hemsidan. Peak Performance har distribution i drygt 25 länder världen över, och öppnar ytterligare tio till femton butiken under det närmaste året.
-
SGF kan vinna den juridiska processen men inte den moraliska
KRÖNIKA | DAN PERSSON Det här är opinionsmaterial – åsikterna som uttrycks här står skribe… -
Sweetspot lämnar in klagomål mot SGF till Konkurrensverket
Svenska techbolaget Sweetspot har under måndagen lämnat in ett klagomål till Konkurrensver… -
Han ville stoppa golfbollen redan för 13 år sedan: ”Jag var inte helt fel ute”
År 2010 i St Andrews höll Peter Nordwall en föreläsning på en konferens för golfbanearkite… -
Torreby Slott blir partner med Nordic Choice Hotels
Torreby Slott blir i dag en del av Nordic Choice Hotels hotellportfölj genom ett så kallat… -
Nu kommer Cube till Sverige – första golfkikaren med triangulering
Golkfkikaren Cube fick en hel del uppmärksamhet under PGA Show i Orlando tidigare i år. Fr… -
Golfamore Group köper brittiska Open Fairways
Golfamore Group, som äger Golfhäftet, har köpt brittiska Open Fairways, en av de ledande a… -
Caddies ett lyft för den lokala ekonomin – drog in 9,6 miljoner kronor 2022
En ekonomiprofessor vid University of Stirling i Skottland har räknat ut att caddies på go… -
Har du någonsin spelat med en golfboll som går för långt?
Det är över tio år sedan nu. Den andre juni 2012 spelade jag i en tävling på Österåker som… -
Spelare och tillverkare riktar skarp kritik mot nya ”proffsbollen”
Varken spelare eller tillverkare är särskilt förtjust i USGA:s och R&A:s planer på att…
Läs fler relaterade artiklar
-
SGF kan vinna den juridiska processen men inte den moraliska
KRÖNIKA | DAN PERSSON Det här är opinionsmaterial – åsikterna som uttrycks här står skribe… -
Sweetspot lämnar in klagomål mot SGF till Konkurrensverket
Svenska techbolaget Sweetspot har under måndagen lämnat in ett klagomål till Konkurrensver… -
Han ville stoppa golfbollen redan för 13 år sedan: ”Jag var inte helt fel ute”
År 2010 i St Andrews höll Peter Nordwall en föreläsning på en konferens för golfbanearkite… -
Torreby Slott blir partner med Nordic Choice Hotels
Torreby Slott blir i dag en del av Nordic Choice Hotels hotellportfölj genom ett så kallat… -
Nu kommer Cube till Sverige – första golfkikaren med triangulering
Golkfkikaren Cube fick en hel del uppmärksamhet under PGA Show i Orlando tidigare i år. Fr… -
Golfamore Group köper brittiska Open Fairways
Golfamore Group, som äger Golfhäftet, har köpt brittiska Open Fairways, en av de ledande a… -
Caddies ett lyft för den lokala ekonomin – drog in 9,6 miljoner kronor 2022
En ekonomiprofessor vid University of Stirling i Skottland har räknat ut att caddies på go… -
Har du någonsin spelat med en golfboll som går för långt?
Det är över tio år sedan nu. Den andre juni 2012 spelade jag i en tävling på Österåker som… -
Spelare och tillverkare riktar skarp kritik mot nya ”proffsbollen”
Varken spelare eller tillverkare är särskilt förtjust i USGA:s och R&A:s planer på att…
Läs mer av Tommy Jeppsson
-
Han ville stoppa golfbollen redan för 13 år sedan: ”Jag var inte helt fel ute”
År 2010 i St Andrews höll Peter Nordwall en föreläsning på en konferens för golfbanearkite… -
Golfamore Group köper brittiska Open Fairways
Golfamore Group, som äger Golfhäftet, har köpt brittiska Open Fairways, en av de ledande a… -
De ställer ut på Scandinavian Golf Fair: ”Intresset är större”
Callaway, Cobra, Titleist och TaylorMade finns representerade på årets Scandinavian Golf F… -
Golf Plaisir utsågs till bästa arrangör av specialresor vid Grand Travel Awards
Golf Plaisir fick ett fint pris på Grand Travel Awards, nämligen priset för bästa arrangör… -
”Ellie” gör miljonsuccé på Instagram – nu är hon Skandinaviens största golf-influencer
Eleonor Skoog sparade ihop pengar och sa sedan upp sig från sitt jobb för att satsa på sin… -
-
Titleist blir ny titelsponsor till finalen på MoreGolf Mastercard Tour
Finalen på MoreGolf Mastercard Tour byter namn till The #1 Tour Final in Golf. Det sker i … -
Nu lanseras en outlet för greenfe: »Alltid ett kanonpris dagen innan spel«
I vår lanseras appen Greenfee Outlet riktad till flexibla golfare som vill spela billigare…
Ladda fler i Marknad & media
Klicka för att kommentera
Kolla också
Han ville stoppa golfbollen redan för 13 år sedan: ”Jag var inte helt fel ute”
År 2010 i St Andrews höll Peter Nordwall en föreläsning på en konferens för golfbanearkite…