Efter att tidigare i år ha lanserat en helt ny hemsida och öppnat sex nya butiker slår Peak Performance upp dörrarna till sin sjuttioförsta General Store. Den här gången på nätet.
Butiken öppnar måndag, 5 oktober och är tillgänglig för alla EU-länder där företaget är aktiva. Nätkunderna erbjuds ett brett urval från Peak Performance hela sortiment av aktiva kläder för skidåkning, träning och golf samt den senaste casualkollektionen.
– Vår online store blir ett steg i Peak Performance internationella expansion och gör varumärket tillgängligt för dem som vill handla när och var det passar dem bäst, säger Jonas Ottosson, VD på Peak Performance. Vi lanserar sajten nu då vi känner att marknaden är mogen och vi har utvecklat en e-handelslösning som lever upp till de höga krav vi har på service och funktion.
Plaggen levereras till dörren inom 48 timmar och priset är detsamma som i Peak Performance egna butiker (leveranskostnaden tillkommer).
Besökarna kommer under perioder även ges möjlighet att köpa limiterade specialkollektioner på hemsidan. Peak Performance har distribution i drygt 25 länder världen över, och öppnar ytterligare tio till femton butiken under det närmaste året.
-
Vi önskar alla läsare en härlig sommar!
Vecka 30-32 uppdateras Golfbranschen inte lika frekvent – vi är tillbaka i full drift igen… -
Dormy gör en nystart i Kungens kurva – öppnar varuhus i ny lokal
Dormy Golf & Fashion har ingått ett sjuårigt hyresavtal för en 2 500 kvadratmeter stor… -
Konkurrensverket avskriver Sweetspots anmälan om GIT
Det blir ingen fortsatt utredning av Sweetspots klagomål om konkurrensförhållanden avseend… -
8 hot mot OS i framtiden – tjänar golf på att vara en olympisk gren?
KRÖNIKA Varför finns golfen med i OS-programmet? Svaret är: För att Titleist, Callaway, T… -
Så använder du nyckeltal för att öka golfklubbens intäkter
KRÖNIKA Det bästa, billigaste och säkraste sättet att öka klubbens intäkter är att använda… -
Digital workshop: Så ökar ni golfklubbens intäkter!
Den här workshopen går igenom saker som alla styrelsemedlemmar i en golfklubb bör känna ti… -
Ryder Cup 2023 i Rom omsatte 262 miljoner euro – ökning med 11 % jämfört med Paris
271 000 människor från 100 olika länder närvarande när Italien arrangerade landets första … -
Smart molntjänst för golfklubbar: Husqvarna Fleet Services™ ger full kontroll över din maskinpark
Att hålla reda på en stor maskinpark kan vara utmanande. Men nu finns en enkel lösning: Hu… -
Satsning för att lyfta svensk golfturism
Svenska Golfförbundet och OnTee har inlett ett samarbete som ska marknadsföra Sverige som …
Läs fler relaterade artiklar
-
Satsning för att lyfta svensk golfturism
Svenska Golfförbundet och OnTee har inlett ett samarbete som ska marknadsföra Sverige som … -
Klassiker tillbaka – de tar över Företagsgolfen efter Göran Oredsson
Företagsgolfen är tillbaka. Sveriges och en av världens äldsta företagsgolftävlingar har v… -
Han bjuder på gratis golfträning för juniorer: ”Vill ge tillbaka till golfen”
Till helgen kan juniorer mellan 8 och 18 år träna gratis golf – med tränare! – på Danderyd… -
Tingsrätten avvisar förbundets krav – Sweetspots talan kan prövas i rätten
Patent- och marknadsdomstolen avslår Svenska Golfförbundets och Golfsystems yrkande om en … -
Patrick Ekwall lär sig spela golf för ett högre syfte: »Det ska gå – på något vis«
– Oj, oj, oj, det här kommer att ta evigheter, säger Patrick Ekvall och slår sig ned vid e… -
Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024
Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go… -
Alfredsson och Brasier väljs in i Sveriges Golf Hall of Fame
Helen Alfredsson hedras med Golfsveriges högsta utmärkelse. Även tränarlegenden och banark…
Ladda fler i Marknad & media
Klicka för att kommentera
Kolla också
Ökning av unga golfare trots väntat medlemstapp – 15 faktorer som kan ha påverkat positivt
Antalet pojkar upp till 21 år som spelar golf har ökat med 23 procent i år jämfört med sam…