Hem Utrustning & prylar Leverantörer Mizuno upp nästan 20 procent i år – lanserar fyra nya järnset i höst

Mizuno upp nästan 20 procent i år – lanserar fyra nya järnset i höst

Mizuno Sverige ökade med cirka 20 procent i år, och går därmed mot strömmen på en annars vikande marknad för hårdvaruleverantörer.

Förklaringen är, enligt Christian Lindgren, Area Sales Manager på Mizuno, att man i år, till skillnad från det sämre 2007, har haft en ny driver att sälja.

En annan förklaring till framgången i år är också en ny, mer effektiv, organisationsmodell.

Mizuno Sverige sorterar nu under England, inte Tyskland, vilket gett ökat utrymme för ett större eget ansvarstagande, enklare beslutsvägar och en större förståelse för att varje marknad är unik.

Mizuno har de senaste åren lanserat woods redan på hösten men nu byter man strategi. Denna höst presenterar man fyra nya järnset medan woods får vänta till i vår.

Förklaringen är att woods till skillnad från järn har kortare livslängd i butik.

Målet är att släppa nya driver- och woods-modeller vartannat år i fortsättningen, så att modellerna överlappar varandra.

 

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Leverantörer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Dokument: Så lades grunden till Cobras position i Sverige

När Cobra skulle lanseras i Sverige var varumärket en uppstickare – en leverantör som förs…