Hem Marknad & media Golfamore Group köper brittiska Open Fairways

Golfamore Group köper brittiska Open Fairways

Golfamore Group, som äger Golfhäftet, har köpt brittiska Open Fairways, en av de ledande aktörerna inom förmånskort i Storbritannien.

Open Fairways erbjuder kortinnehavaren spel på närmare 800 golfbanor, främst i Storbritannien och på Irland, med en rabatt på upp till 50 procent.

Open Fairways grundades i Belfast 1995 av Jonathan Packham och bolaget var ett av de första i sitt slag inom golfbranschen. Bland samarbetsklubbarna finns Belfry, Fairmont St Andrews och Ardglass Golf Club.

– Golfamore Groups förvärv av Open Fairways innebär goda nyheter för både användarna och för de associerade golfklubbarna. För kunderna innebär Golfhäftets redan starka erbjudande i Kontinentaleuropa tillsammans med Open Fairways breda utbud på de brittiska öarna ett fantastiskt smörgåsbord med cirka 2000 golfbanor att välja mellan. För golfklubbarna innebär förvärvet ökade möjligheter att locka till sig båda företagens resvana, internationella gäster, säger Johnny Packham, grundare och VD för Open Fairways.

– Genom förvärvet av Open Fairways stärker vi vår portfölj ytterligare. Vi har en långsiktig ambition att stärka vår position på den brittiska marknaden och vi får nu en plattform för att ta ett stort steg i den riktningen. Genom kombinationen av Golfhäftet och Open Fairways får vi nu ett av de bästa, om inte det allra bästa, förmånskonceptet för golfare i Europa. Vi ser även fram emot att erbjuda de brittiska samarbetsklubbarna flera produkter i vår portfölj som inte tidigare funnits på deras hemmamarknad, säger Fredrik van Speijk, medgrundare och VD för Golfamore Group.

Arbetet med att integrera Open Fairways i den befintliga företagsstrukturen har påbörjats och kommer att slutföras under 2023. Det kommer att ske i nära samarbete mellan Golfhäftet och Open Fairways både vad gäller konceptutveckling och organisatoriskt.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både go…