Hem Marknad & media Didriksson satsar på engelska marknaden

Didriksson satsar på engelska marknaden

0

Didriksons golfsatsar i England

Didriksons har inlett en satsning i England med företagets golfkollektion.
-Även om vi i dagsläget är en liten aktör på den engelska marknaden så har mottagandet varit mycket bra. Vi har kommit i in ett antal strategiskt viktiga butiker och vi har fått bra respons i engelsk golfpress, säger Didriksons VD Sören Andreasson.

-Vi har fem säljare engagerade, som uteslutande arbetar med bearbetning av golfsegmentet. Det betyder att vi geografiskt kan täcka en stor del av England, fortsätter Sören Andreasson.
-Våra golfkläder, endera i tekniska funktionsmaterial eller i lätta, snabbtorkande material, passar väldigt bra för det omväxlande klimatet i England.
I England finns cirka fyra miljoner golfspelare och 2.600 golfbanor.
[ad#ad-4-liten]

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design

Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …