Hem Marknad & media Norsk Golf förlänger avtalet med svenska Everysport (före detta Traveas)

Norsk Golf förlänger avtalet med svenska Everysport (före detta Traveas)

0

När Egmont tog över Svensk Golf förra året flyttades annonsförsäljningen från Traveas till Tillväxtbolaget.

Men Norsk Golf och norskgolf.no som ägs av Norska Golfförbundet har förlängt sitt samarbete med Traveas som numera har bytt namn och gått samman med Everysport (22 december 2015).

Avtalet sträcker sig över två år och beräknas vara värt cirka 2,5 mkr för Everysport.

Everysport har haft de exklusiva försäljningsrättigheterna för tidningen Norsk Golf och norskgolf.no sedan 2014. Under 2016 har försäljningen av annonser bland norska golfklubbar och annonsörer ökat med 20 procent jämfört med 2015.

– Under 2016 har Everysport utvecklat sitt golferbjudande genom samarbete med Mediadrive kring PGAtour.com och Europeantour.com i Sverige och Norge. Norsk Golf är det ledande golfmediet i Norge och därmed ett viktigt media för att skapa en bra räckvidd och digitalt erbjudande på den norska marknaden, säger Mathias Resare, head of golf, Everysport Media Group.

Läs fler relaterade artiklar
Läs mer av Tommy Jeppsson
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Think-duo startar nytt svensk golfvarumärke – Local Rule kombinerar funktionalitet och design

Nu lanseras Local Rule, vars första herrkollektion med praktiska och minimalistiska plagg …