Hem Marknad & media Swegolf vill öka golfturismen i Sverige

Swegolf vill öka golfturismen i Sverige

svensk flagga golf

Föreningen Sveriges Golfbaneägare – FSG inleder en satsning på att utveckla golfturismen i Sverige. I början av maj 2008 smyglanserades första versionen av swegolf.se.

Via ett samarbete mellan Sveriges privata banägare och aktörer inom turistbranschen vill Swegolf.se inspirera till upplevelser med golf i fokus. Upplevelserna är dessutom bokningsbara via det marknadsledande affärssystemet CityBreak vilket innebär att golfen förpackas med andra spännande turistiska produkter.

Med swegolf.se som plattform tar banägarna en aktiv roll i att utveckla sina affärer genom golfturism.
Per Svensson, vd för Föreningen Sveriges Golfbaneägare säger:

– Resan med att kommersialisera och paketera våra anläggningar påbörjades i höstas, en spännande vinter och vår har passerat och vi golfare har lärt oss en hel del från turistbranschen om vad som krävs för att vi skall vara mogna att ta emot turister. Många spännande partnerskap har knutits, bland annat med Visit Sweden, lokala och regionala turistorganisationer.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

En kommentar

  1. Golfaren

    måndag, 26 maj, 2008 at 22:53

    Heja Golfbaneägarna bra jobbat

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Den vilda jakten på världens bästa golfbanor: ”Det började med Augusta …”

Totalt 207 banor har någon gång varit med på Golf Magazines ranking över de 100 bästa golf…