Hem Marknad & media Callaway inleder kommersiellt samarbete med Pitch

Callaway inleder kommersiellt samarbete med Pitch

Callaway Pitch

Callaway har inlett ett partnerskap med Pitch, som har två anläggningar för simulatorgolf i London (och en tredje på väg).

Samarbetet kommer att synas genom att man erbjuder besökarna att spela med Callaway-set och Chrome Soft-bollar, och personalen kommer att bära TravisMathew-kläder.

Därtill planeras en serie evenemang med Callawaytema på Pitch. Först ut blir REVA Women’s Launch Night, som arrangeras av Callaway-ambassadören och Sky Sports-presentatören Inci Mehmet i början av juni. (Den nylanserade Callaway Big Bertha REVA-familjen är designade speciellt för kvinnliga golfare.)

Chris Gregg, marknadschef EMEA, Callaway Golf, menar att relationen med Pitch ger en spännande möjlighet att engagera sig i ”nya och framväxande golfsamhällen”.

– Tillväxten i spelet tar många former och att sammanföra framgången för Pitch, med den fortsatta tillväxten av Callaway och dess familj av varumärken, är ett helt unikt och speciellt samarbete.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

SVT sänder Ludvig Åbergs debut i Masters Tournament

När Ludvig Åberg begår Mastersdebut på Augusta National i Georgia, USA om en knapp månad k…