Hem Banor & klubbar Stockholms Golfklubb satsar på podd – ska stärka klubbkänslan och nå ut bättre

Stockholms Golfklubb satsar på podd – ska stärka klubbkänslan och nå ut bättre

Stockholms Golfklubb

Stockholms Golfklubb spelar in fem poddavsnitt om klubbens verksamhet för att skapa ökad klubbkänsla och blir mer attraktiv för greenfeegäster och företag samt stärka relationen med kommun och länsstyrelse.

De fem områdena som kommer att lyftas fram är Banan, Ett år på Stockholms Golfklubb, Farmen, Elitgolf på Stockholms Golfklubb och Historien om Stockholms Golfklubb. Ansvariga för respektive område kommer att berätta tillsammans med inbjudna från både klubben och utifrån, bland andra Katarina Vangdal, förbundskapten för golflandslagen (Swedish Golf Team) och Maria Strandberg, direktör i Sterf – de nordiska golfförbundens gemensamma forskningsstiftelse. 

– Vi känner ett behov av att berätta om Stockholms Golfklubbs breda verksamhet för såväl medlemmar som externa aktörer. Poddformatet är väl lämpat för att lägga ut texten och det känns både spännande och utmanande att göra en större satsning på det, säger Bengt Franzon, ordförande i Stockholms Golfklubb. 

De fem avsnitten kommer att sändas i början av 2025 på de större poddplattformarna, samt finnas tillgängliga på Stockholms Golfklubbs hemsida och i klubbens sociala medier.

Podden producerad av United Sports Sweden AB. •

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Banor & klubbar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Sweetspot Academy: Den sista pusselbiten i golfens digitala ekosystem

PROMOTION Sweetspot Academy är specifikt framtagen för att sätta tränaren i centrum och st…