Hem Banor & klubbar Polisanmälan: Hundratusentals kronor borta från Båstad Golfklubb

Polisanmälan: Hundratusentals kronor borta från Båstad Golfklubb

Båstad Golfklubb har polisanmält att en större summa pengar saknas ur klubbkassan. Enligt uppgifter till Helsingborgs Dagblad rör det sig om hundratusentals kronor som försvunnit under flera års tid.

Det var i maj som misstankarna väcktes och kort därefter, strax före midsommar, gjordes en formell anmälan. Pengarna ska ha använts för privata inköp med klubbens kort.

Parallellt med polisens utredning granskas nu även de revisorer som varit kopplade till klubben. Den person som utreds finns inte längre kvar i verksamheten. •

Missa inget! Prenumerera på vårt nyhetsbrev – gratis i din brevlåda varje fredag!

Läs fler relaterade artiklar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Kolla också

Golfen fortsätter växa – men antalet spelade ronder långt under fjolåret

Svensk golf fortsätter att växa. Antalet medlemskap har ökat med över 13 500 på ett år och…